شناسهٔ خبر: 68427931 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

آنچه در غزه رخ می دهد فقط یک معجزه است!

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، علیرضا کمیلی، فعال فضای مجازی در تلگرام نوشت:

آنچه در غزه رخ می دهد فقط یک معجزه است!

یکی از مشکلات تحلیلی ما، بخاطر غلبه عواطف خصوصا در فضای عربی، بزرگنمایی توان و عدم مقایسه صحیح است. مثلا طوری از توان حزب الله لبنانی و انصار الله یمنی و کتائب عراقی و.. سخن میگویند که گویی دارند درباره ارتش های چند صد هزار نفری مجهز جهان سخن می گویند، حال آنکه می دانیم همه اینها نهایتا چند گروه در کشورهای خود هستند که اتفاقا تحت فشار و تحریم، دچار مشکلات جدی هم شده اند.

همه شان ولی در نبرد «نابرابر» با ابرقدرت های جهان، پیروز بوده اند که «بقاء و تقویت» روزانه شان نشانه این موفقیت است. در میان اینها نماد کامل و ظهور تام «کم من فئة قلیلة» غزه مظلوم است. در تاریخ نمی توان جایی را یافت که بیش از حجم بمب جنگ های جهانی در آن نقطه کوچک و نه در پهنه چند کشور، بر سرش ریخته باشند و باز بعد از حدود یکسال در حال دفاع و عملیات باشد.

صحنه انسانی غزه مثل همه جنگ ها، تلخ و سوزاننده است ولی عمل مجاهدین اسلام، شگفت انگیز و فوق تصور است و این نیست جز ظهور نصرت الهی که وعده ای قرآنی است. اگر توان واقعی خودمان را نبینیم و اغراق کنیم هم موفقیت که امری نسبی است دیده نمی‌شود هم دچار ناامیدی می شویم حال آنکه جا دارد امیدوار و سربلند باشیم.

اگر آمریکا نبود حتما قدرت مقاومت تا کنون رژیم موقت را با بحران وجودی روبرو کرده بود ولی یادمان نرود که ایران بمثابه دولت و نه گروه هم قدرت علی الاطلاق منطقه و فعال مایشاء نیست و پیشرفت مقاومت تا امروز فوق تصور بوده است. پس هر چه می‌توانیم به فکر تقویت این قدرت باشیم. اقلا تصمیم بگیرید فلسطین مسأله مهمی در زندگی تان باشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما