شناسهٔ خبر: 68427523 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته

ابراز امیدواری مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای سفر به ایران و گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری جدید، انتشار گزارش آژانس درباره افزایش خیرهٔ اورانیوم غنی‌شده با درصد بالای ایران و موافقت حماس با آتش‌بس یک‌هفته‌ای در غزه از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش ایلنا،‌ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شهادت فرمانده گردان طولکرم و دیگر شهدای ملت فلسطین را تسلیت گفت و تأکید کرد که تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری نخواهد توانست ملت و مقاومت ما را به شکست بکشاند.

- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام این‌که اعضای این اتحادیه امید خود را نسبت به ارائه شواهدی توسط رئیس‌جمهوری ونزوئلا برای اثبات پیروزی خود در انتخابات اخیر از دست داده‌اند، گفت که اتحادیه اروپا ریاست‌جمهوری وی را به رسمیت نمی‌شناسد.

- وزیر خارجه اردن، با تأکید بر این‌که مقام‌های اسرائیلی اقدام به انتشار «اطلاعات نادرست» درباره کشورش و امنیت منطقه می‌کنند، گفت که اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل «بزرگ‌ترین تهدید» برای امنیت منطقه است.

- سخنگوی جنبش حماس در گفت‌وگو با پایگاه «العربی الجدید» گفت که این جنبش موافقت خود با آتش‌بس یک هفته‌ای را از همان روز ۱۶ آگوست که دبیرکل سازمان ملل متحد این پیشنهاد را مطرح کرده بود، اعلام کرد.

- آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ایران ذخیرهٔ اورانیوم غنی‌شده با درصد بالای خود را به‌رغم مخالفت‌های بین‌المللی افزایش داده است.

- مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک برای گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری جدید ایران به این کشور سفر کند.

انتهای پیام/

نظر شما