شناسهٔ خبر: 68426166 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به اولین قول خود عمل... -

اقتصاد ایران: زاهدان_ نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به اولین قول خود به مردم سیستان وبلوچستان عمل کرد که از وی قدردانی میکنم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر محمدنور دهانی شامگاه امروز پنج شنبه در نشست صمیمی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با مجمع نمایندگان سیستان وبلوچستان که در محل استانداری، برگزار شد، افزود: خوشبختانه وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متعهد شده بود که پس از انتخاب در این جایگاه، اولین مقصد سفرهای استانی خود را به سیستان وبلوچستان اختصاص دهدکه خوشبختانه امروز به قول خود عمل کرد و این اقدام وی، جای قدردانی و تشکر دارد و خواستار تداوم این سفرها با مدت زمان بیشتری هستیم.

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سیستان وبلوچستان قدمت بالایی داشته و یک استان تاریخی است که باید به طور ویژه مدنظر در تمام بخش‌ها و برنامه‌ها خصوصاً در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با توجه به ظرفیتی که دارد، در کشور قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر، مدیرکل پر انرژی و جوانی سکان دار مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را برعهده دارد که طی مدت فعالیتش، تلاش شبانه روزی و خالصانه ای انجام داده است.

به گفته دهانی، علیرغم تمامی ظرفیت‌هایی که حوزه انتخابیه سراوان دارد، اما هنوز از نگاه‌های ملی کم بهره هست و انتظار داریم تا اعتبارات ویژه‌ای برای مرمت آثار و ابنیه‌های تاریخی حوزه سراوان اختصاص داده شود.

وی تاکید کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان وبلوچستان را می‌توان مظلوم ترین دستگاه اجرایی استان دانست که در حال حاضر به لحاظ چارت نیروی انسانی و اعتبارات، در وضعیت خوبی قرار ندارد و از وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مطالبه جذب نیروهای جوان و تحصیل کرده در این اداره کل و افزایش سهمیه استخدامی را داریم.

به گفته دهانی، ایجاد مرکز فرهنگی پژوهشی در حوزه سراوان نیز یک مطالبه جدی است تا بتوانیم ظرفیت‌های استان در بخش‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را بیشتر از گذشته معرفی کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما