شناسهٔ خبر: 68426035 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

حمله به تأسیسات نفتی و انبار مهمات روسیه

صاحب‌خبر -
گروه بین الملل: سه هفته‌ونیم پس از آغاز عملیات نظامی اوکراین در خاک روسیه که به تشدید جنگ بین دو کشور منجر شده است، ارتش اوکراین از هدف قرار دادن دو تأسیسات نفتی و یک انبار مهمات نظامی روسیه در عمق خاک این کشور خبر داد.
همزمان، اوکراین از رهگیری و سرنگون کردن حدود ۱۵ فروند پهپاد دیگر پرتاب‌شده از سوی روسیه در شامگاه چهارشنبه بر فراز شهر کی‌یف خبر داد.ارتش اوکراین در کانال تلگرامی خود نوشت به تأسیسات نفتی زِنیت در منطقه کی‌روف روسیه و انبار نظامی در وُرُونژ حمله کرده است.کی‌روف در استان رستوف یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر با شمال شرق مرز اوکراین فاصله دارد. ورونژ اما هم‌مرز با اوکراین است.الکساندر سوکولوف، فرماندار کی‌روف،  گفت که حمله پهپادهای اوکراین به انبار فرآورده‌های نفتی در شهر کُوتِلنیچ موجب حریق نشده و تلفاتی نداشته است.
مقامات روسیه اما از آتش‌سوزی در انبار نفت رستوف خبر داده و افزودند که این حمله «آسیب جانی به بار نیاورده است».الکساندر گوسِف، فرماندار ورونژ، نیز گفته که قطعات لاشه یک پهپاد اوکراینی موجب حریق در نزدیکی «اجسام انفجاری» شده اما به خود این تجهیزات خسارت وارد نکرد.
کی‌یف هدف از حملات خود را ضربه زدن به آن بخش از زیربناهای انرژی، ترابری و نظامی روسیه عنوان می‌کند که در کارزار جنگی روسیه علیه اوکراین به کار می‌رود.
از سوی دیگر، سرهی پوپکو، رئیس اداره نظامی کی‌یف،  گفت روسیه به حملات پهپادی خود به پایتخت اوکراین برای چهارمین روز پیاپی ادامه داد و چهارشنبه‌شب پهپادهای انتحاری را به سوی کی‌یف روان کرد.گزارش  پوپکو حاکی است قطعات پهپادهای ساقط‌شده به یک ساختمان مسکونی آسیب رساند و در ساختمان دیگری که غیرمسکونی بود، موجب آتش‌سوزی شد.
رُوسلان کراوچِنکو، فرماندار کی‌یف، ساختمان غیرمسکونی را یک شرکت خصوصی در منطقه چرکاسی اعلام کرد و گفت نیروهای آتش‌نشانی حریق در محوطه این شرکت را اطفا کردند.
روسیه از روز دوشنبه این هفته حملات وسیع به تأسیسات انرژی در سراسر اوکراین را آغاز کرد و از جمله با ۲۰۰ فروند موشک و پهپاد انفجاری به این کشور حمله کرد.
شبکه برق کی‌یف در روزهای گذشته در نتیجه این حملات دستخوش اخلال شد و از جمله برنامه قطع برق را به اجرا درآورد.
حمله روسیه به اوکراین این هفته سی‌امین ماه خود را پشت سر گذاشت اما اوکراین که از روز ۱۶ مرداد یک حمله غافلگیرانه را در منطقه کورسک روسیه عملیاتی کرد، می‌گوید بیش از صد شهرک روسی را در منطقه‌ای به وسعت بیش از یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع به کنترل خود درآورده است.
عملیات اوکراین در روسیه چشم‌انداز تحولات جنگ را با وجود برخی پیشروی‌های روزهای اخیر ارتش روسیه در منطقه دونتسک اوکراین، تغییر داده است.
ولودمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، این هفته تأکید کرد که کشورش قصدی برای اشغال روسیه ندارد و به زودی در دیدارهایی با رئیس‌جمهور کنونی آمریکا و معاون او و همچنین با دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات پیش روی ریاست‌جمهوری آمریکا، طرح کی‌یف برای صلح را ارائه خواهد کرد.
 زلنسکی قرار است ماه آینده برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به آمریکا سفر کند؛ کشوری که مهم‌ترین متحد و حامی اوکراین در دفاع از خود در برابر روسیه است.
روسیه این هفته هشدار داد که کشورهای غربی با «تشویق اوکراین» به عملیات در خاک این کشور «با آتشی بازی می‌کنند» که ممکن است به جنگ جهانی سوم منجر شده و «دامنه آن به اروپا محدود نباشد».
 

برچسب‌ها:

نظر شما