شناسهٔ خبر: 68425688 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بورل خواستار تحریم وزرای کابینه نتانیاهو شد بورل خواستار تحریم وزرای کابینه نتانیاهو شد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ما اظهارات وزرای تندرو اسرائیلی در مورد ساخت کنیسه در مسجد الاقصی را پیگیری می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت: ۶ ماه قبل ما در مورد روز بعد از جنگ در غزه صحبت می‌کردیم و امروز در مورد آتش بس جزئی در این باریکه که اجرا هم نمی‌شود، صحبت می‌کنیم.

بورل تأکید کرد اتحادیه اروپا نشستی در سطح بالا در مورد اوضاع خاورمیانه برگزار خواهد کرد.

وی گفت: بیش از ۸۵ درصد از ساکنان غزه با خطر آوارگی روبرو هستند و اوضاع در آنجا بسیار وحشتناک است و نیرو‌های امدادگر توسط اسرائیلی‌ها کشته می‌شوند.

بورل خاطر نشان کرد فعالیت‌های سازمان ملل در نوار غزه به حالت تعلیق درآمده است و میزان کمک‌های بشردوستانه وارد شده به این باریکه در ماه جولای کمترین میزان از آغاز جنگ بوده است.

وی گفت به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا پیشنهاد داده فهرست تحریم‌ها را گسترش دهند تا وزرای اسرائیلی را نیز شامل شود، اما در این مورد اجماع نظر وجود ندارد.

جوزپ بورل گفت: ما توصیه‌هایی را برای بررسی تحریم‌های پیشنهادی علیه وزرای اسرائیلی به کمیته‌های شورای اروپا ارائه خواهیم کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: تشدید خشونت در کرانه باختری نشان دهنده عدم تمایل به پایان جنگ و وجود درگیری و نزاع در جامعه صهیونیستی است.

بورل تأکید کرد اوضاع در کرانه باختری هر روز بدتر می‌شود و کسانی هستند که با اظهارات نژادپرستانه آتش را شعله‌ورتر می‌کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما