شناسهٔ خبر: 68423977 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نوجوان ۱۳ ساله در رودخانه جیغاتی شاهین‌دژ غرق شد

مهاباد - ایرنا - مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: نوجوان دختر ۱۳ ساله اهل این شهرستان حین شنا در رودخانه "جیغاتی" غرق شد و جان خود را از دست داد.

صاحب‌خبر -

سینا عباسی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی اعلام گزارشی مبنی بر یک مورد غرق شدگی در رودخانه جیغاتی، بلافاصله تیمی از کارشناسان اورژانس و کادر درمانی به محل اعزام شدند.

وی با اشاره به خارج کردن پیکر فرد غرق شده، ادامه داد: در این عملیات متاسفانه علی رغم انجام اقدامات احیا توسط اورژانس این نوجوان غرق شده جان خود را از دست داد.

مسئول روابط عمومی شبکه بهداتشت و درمان شاهین‌دژ از همه شهروندان بویژه اهالی روستاهای حاشیه رودخانه زرینه رود خواست با توجه به شدت جریان آب از شنا کردن در این رودخانه خودداری کرده و والدین نیز کنترل بیشتری بر فرزندانشان داشته باشند تا شاهد حوادث این چنینی نباشیم.

به گزارش ایرنا، رودخانه زرینه (جیغاتی) به طول ۲۴۰ کیلومتر از دامنه‌های شرقی چهل چشمه کردستان (مابین بانه - سقز) سرچشمه می‌گیرد و بعد از گذشتن از مسیرهای طولانی و بهره مند ساختن اراضی کشاورزی زیادی بر سر راه خود از شاهین‌دژ می‌گذرد و در ادامه مسیر بعد از طی دشت وسیع میاندوآب به دریاچه ارومیه می‌ریزد.

همه‌ساله با آغاز فصل تابستان شماری از مردم برای فرار از گرما به حاشیه رودخانه ها و سدهای استان رفته و اقدام به شنا کردن در آنها می‌کنند که تعدادی از آنها دچار حادثه شده و غرق می‌شوند.

شاهین‌دژ با ۹۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

نظر شما