شناسهٔ خبر: 68423008 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سهم ۱۰ درصدی بسیج ادارات از شهدای دفاع مقدس

رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان کشور گفت: سهم بسیج ادارات در دفاع مقدس از ۲۳۰ هزار شهید ۱۰ درصد بوده است و کارمندان و مجاهدانی از پشت میزهای خود برخاستند و لباس رزم پوشیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،سرهنگ حسن صنعتکاران در همایش روز قشر بسیج کارمندی که در مشهد برگزار شد گفت: مزد شهادت را به هرکسی نمی‌دهند، بلکه  اجر و پاداش شهادت، برای کسانی است که بی اختیار و به دور از دغدغه‌های مادی دنیا، دل به عرصه جهاد می زنند و جان خود را فدا می‌کنند.

مسئول بسیج ادارات و کارمندان کشور با تبیین مسئله مهم جهاد در دوران طلایی دفاع مقدس که منجر به تربیت انسان های بزرگ شد،افزود: در دفاع مقدس با سه جهاد اصغر، اکبر و جهاد کبیر که رهبر معظم انقلاب در خصوص آن تبیین کردند روبه رو بودیم؛ در جهاد اصغر نیروهای جهادی و مبارز ما با دشمن متجاوز بعثی رو در رو شدند و آن را از خاک کشور بیرون کردند. جهاد اکبر، جهادی بود که جوانان و نوجوانان در شرایط و اقتضائات روحی و جسمی خود وارد عرصه جهاد اصغر شدند و کشور را آباد کردند و جهاد کبیرکه رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند و ما از آن غفلت کردیم  جهاد تبیین است.

وی تصریح کرد: حاصل امنیت پایدار و پیشرفت کشور در عرصه های مختلف علمی،صنعتی، و دفاعی، جان فشانی هایی بود که عزیزان ما در دفاع مقدس با جان خود انجام دادند.

سرهنگ صنعتکاران بیان کرد: تقابل تمدن ها از مهم ترین مسائل روز دنیا است که امروز در تقابل با تمدن غرب و استکبار جهانی، تمدن اسلامی قرار گرفته است. اندیشمندان و متفکران فیلسوف بر این عقیده اند که تمدن اسلام در آینده پیروز و بر سایر کشورهای متمدن دنیا چیره خواهد شد.

مسئول بسیج ادارات و کارمندان کشور با اشاره به اینکه ما نیز باید به سوی آینده تمدن اسلامی حرکت کنیم گفت:اسراییل با به شهادت رساندن چهل هزار انسان در غزه تلاش دارد تا این تمدن نوین اسلامی را در گلوگاه از نفس بیندازد اما سیمای پیروزی و موفقیت در این هدف را دشمنان اسلام با گذشت وقایع دردناک غزه و فلسطین نخواهند دید.

سرهنگ پاسدار ابوطالب جوان، جانشین فرمانده سپاه امام‌رضا(ع) در بسیج اقشار نیز، با تأکید بر اینکه نقشه‌ راه بسیج باید گفتمان امامین انقلاب اسلامی باشد، گفت: فلسفه وجودی بسیج در سیستم اداری، کمک به دولت است تا بتواند مجموعه دستگاه‌های اداری، پویا و فعال و خدمت‌ گذار به مردم باشند، برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، تفکر بسیجی همواره باید جاری باشد.

وی با توجه به ویژگی های تراز بسبج که می‌تواند نمود پیدا کند افزود: به‌ روز بودن و پویا بودن شبکه مدیریتی بسیج، انتخاب مدیران تراز انقلاب اسلامی، تلاش در راستای نهادینه‌کردن احکام اسلامی در سیستم اداری، کادرسازی و تقویت نیرو‌های انقلابی و ارزشی، تسهیل‌گری در خدمت‌رسانی به مردم و ارائه طرح‌ها و الگو‌های خدمت‌رسانی، تلاش در جهت تحقق شعار سال، ایجاد حساسیت نسبت به بزرگداشت مناسبت‌های ملی، مذهبی، انقلابی و زنده‌نگه‌داشتن یاد و نام شهدا، از جمله مواردی است که می‌بایست مدنظر کارمند تراز انقلاب اسلامی باشد.

سرهنگ جوان ادامه داد: تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی مناسب، حضور به موقع در فضای اداری، نهادینه کردن تلاش های اداری در قالب کار جهادی،مطالبه مدیران دستگاه‌ها است و بسیج می‌تواند نقش محوری را داشته باشد چرا که بسیج پرچمدار کار جهادی است.

جانشین فرمانده سپاه امام‌رضا(ع) در خصوص نهادینه کردن تلاش‌های اداری و الگوهای موفقیت آمیز گفت: نهادینه کردن احکام اسلامی در سیستم اداری سازمان‌ها در حوزه های فرهنگی و دینی بر دوش فرمانده پایگاه مقاومت و مجموعه بسیج است؛بسیج باید برای موضوعات فرهنگی مذهبی، در ادارات بستر سازی کند تا بتواند نیرویی را در تراز انقلاب پرورش دهد و در آینده در دولت اسلامی ،مدیر تراز انقلاب داشته باشد.

وی اظهارکرد: آیا ما در این 6 ماه توانستیم در تحقق معنویات رهبر معظم انقلاب در نام گذاری سال قدمی برداریم، باید تلاش کنیم و موضوعات را رصد کرده و مطالبه گر باشیم.

سرهنگ جوان با اشاره به اینکه بسیج نقش سازنده ای در گرامیداشت ایام های مختلف دارد عنوان کرد: برگزاری مجالس بزرگداشت، یاد شهدا، ... باید توسط بسیج چراغش روشن شود؛ بسیج باید سکاندار اقدامات فرهنگی در سیستم اداری باشد.

جانشین فرمانده سپاه امام‌رضا(ع)با بیان این مطلب که مساجد باید محل پاسخگویی به مطالبات مردمی شوند خاطرنشان کرد: میز خدمت در مساجد محل و پاسخگویی به نیاز مردم در مساجد محلات، اتصال رده های مقاومت ادارات و اقشار پایگاه های بسیج مساجد،نقش مهمی در تحقق دولت و جامعه اسلامی دارد.

 وی افزود: هدایت جامعه توسط جامعه نخبگانی اثرگزار حامیان اقشار جامعه است نقش بسیج تربیت کارمند تراز انقلاب و رصد مدیران تراز انقلاب است مطالبه گری، نظارت، امر به معروف نهی از منکر، بحث فرزند آوری، حجاب و عفاف از جمله وظایف ما است که باید در تحقق آن تلاش کنیم و به مدیران در تحقق این موضوعات مشاوره دهیم.

سرهنگ جوان تصریح کرد:جهاد تبیین و گام دوم انقلاب  بسیار تاثیر گذار است چراکه بسیجی بودن به تحقق این تلاش‌ها بستگی دارد اگر در وجود خود و سیستم اداری نهادینه کنیم و اگر غفلت شود دچار چالش های زیادی شده و آسیب خواهیم دید.

انتهای پیام/282

نظر شما