شناسهٔ خبر: 68422329 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

شهادت «ابوشجاع» در درگیری‌های کرانه باختری

«محمد جابر» ملقب به ابوشجاع، فرمانده گردان طولکرم در سرایا القدس در درگیری‌ها با اشغالگران در اردوگاه «نورشمس» که چند ساعت ادامه داشت، به شهادت رسید.

صاحب‌خبر -

قدس؛ گردان طولکرم در «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز پنجشنبه و در کانال تلگرامی خود با انتشار بیانیه‌ای با عنوان «قسم می‌خوریم انتقام خواهیم گرفت»  ضمن تایید شهادت ابوشجاع، فرمانده خود در درگیری‌های اخیر با اشغالگران صهیونیستی در کرانه باختری، تاکید کرد که انتقام خون او را خواهد گرفت.

این گردان بیانیه خود را با آیه ۱۹۱ سوره بقره «وَاقْتُلُوهُمْ حَیْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَأَخْرِجُوهُمْ مِنْ حَیْثُ أَخْرَجُوکُم» آغاز کرد و در ادامه اعلام کرد، «در چارچوب پاسخ اولیه به ترور فرمانده‌مان، نیروهای ما توانستند یک گروه از نیروهای پیاده‌نظام دشمن را در یک کمین ترکیبی در محور المنشیه واقع در پشت مسجد ابوعبیده گرفتار کرد و یگان مهندسی بمبی از پیش آماده شده را در میان آن‌ها منفجر کرده، آن‌ها را به گلوله بست و تلفات مستقیمی را به آن‌ها وارد کرد.»

این گردان در ادامه بیانیه خود نیز تاکید کرد، «نبرد ما ادامه دارد.»

جنبش جهاد اسلامی نیز اعلام کرد ابوشجاع، فرمانده گردان طولکرم وابسته به سرایا قدس و از اولین بنیانگذاران آن به همراه تعدادی از رزمندگان، «پس از درگیری دلاورانه با نظامیان اشغالگر به شهادت رسیدند».

جهاد اسلامی در ادامه اعلام کرد: دشمن ده‌ها سرباز خود را به همراه خودروهای زرهی و پهپادها برای رسیدن به شهید ابوشجاع در مرکز اردوگاه طولکرم به کار گرفت چراکه می دانست او و برادرانش هرگز تسلیم نخواهند شد و دلاورانه مبارزه خواهند کرد.

جهاد اسلامی تاکید کرد: مردم ما فرمانده ابوشجاع را به عنوان شخصیتی مقتدر و شجاع و مجاهدی می‌شناسند که تصمیم گرفت برای برچیدن ظلم از مردم با رژیم اشغالگر مبارزه کند چراکه این مساله را درک کرده بود که مبارزه با ظلم با هر بهایی، آسان‌تر از زندگی در سایه آن است.

شهادت «ابوشجاع» در درگیری‌های کرانه باختری شهید ابوشجاع

حمله گسترده رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف کرانه باختری وارد دومین روز خود شده و تاکنون ۱۸ فلسطینی در این درگیری‌ها به شهادت رسیده‌اند.

ابوشجاع تحت تعقیب‌ترین فرد نزد اشغالگران صهیونیست در کرانه باختری بود.

ابو شجاع در مصاحبه اختصاصی که ۲ هفته قبل با شبکه خبری المیادین داشت، تاکید کرد: «اگر دشمن من و یا هر یک از ما را ترور کند، ما باز هم ادامه خواهیم داد، مساله فلسطین با شهادت یک نفر متوقف نمی‌شود بلکه نسل‌هایی وجود دارند که از این حق دفاع خواهند کرد، بزرگترین گواه آن هم این است که هر خانواده‌ای در طولکرم یک یا دو شهید دارد و مقاومت ادامه دارد».

این فرمانده مقاومت همچنین درباره تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای ترور او گفت: «رژیم اشغالگر سه یا چهار بار در ترور من شکست خورده، یک بار برای ترور من ۵۵ ساعت به یورش به طولکرم ادامه داد اما موفق نشد، اسرائیل و ارتشش سست‌تر از لانه عنکبوت است به ویژه که آن‌ها خسارات سنگینی را متحمل شدند اما هرگز به این تلفات اعتراف نمی‌کند».

پدر شهید ابوشجاع نیز به الجزیره گفت: شهادت پسرم هرگز مقاومت در برابر اشغالگران را متوقف نخواهد کرد.

او افزود: پسرم پنج سال در بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی بود و بلافاصله پس از خروجش گردان طولکرم را تاسیس کرد.

او در ادامه گفت: اشغالگران در گذشته بارها سعی کردند او را ترور کنند.

نظر شما