شناسهٔ خبر: 68422279 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

پیشروی ارتش روسیه در دونباس و انهدام انبار موشک‌های انگلیسی

وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه ضمن گزارش پیشروی‌های تازه نیروهای این کشور در دونباس، اعلام کرد که واحدهای یگان «جنوب» روسیه ۷۴۰ نیروی اوکراینی را از بین بردند.

صاحب‌خبر -

قدس؛ وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیروهای مسلح اوکراین تا ۷۴۰ نیرو را از دست دادند. هم‌چنین، یک نفربر زرهی ام-۱۱۳ ساخت آمریکا، ۲ خودرو و دیگر تجهیزات اوکراینی‌ها منهدم شد.»

خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به بیانیه وزارت دفاع روسیه گزارش کرد: یگان مرکز کنترل، شهرک «میکولایفکا» در دونتسک را به دست گرفته، هفت ضدحمله را دفع کرده‌ و ۵۳۰ نیروی اوکراینی را از بین برده است. علاوه بر این، یگان غرب، شهرک «استلماخوفکا» در لوهانسک را به کنترل خود درآورده و با دفع ۶ ضدحمله، ۵۲۰ نیروی اوکراینی را از بین برده است.»

در ادامه بیانیه وزارت دفاع روسیه ذکر شده است: یگان شمال، نیروهای کی‌یف را در محورهای «ولچانسک، بریانسک و لیپتسوفسک» شکست و با دفع ۲ ضدحمله، کی‌یف تقریبا ۱۸۵ نفر از نیروهایش را از دست داد.»

هم‌چنین نیروهای روسیه یک انبار موشک‌های دوربرد «سایه طوفان» ساخت انگلیس و یک انبار نفت که سوخت تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین را تامین می‌کند، هدف قرار داده‌اند.

نظر شما