شناسهٔ خبر: 68421659 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نورنیوز | لینک خبر

رقابت 6 قهرمان تنیس جهان با جایزه 700 میلیاردی در عربستان

مسابقات “شش پادشاه” با حضور 6 تن از ستارگان بزرگ تنیس جهان 25 تا 28 مهر در ریاض، پایتخت عربستان برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

نورنیوز-گروه ورزشی: در این رقابتها نواک جوکوویچ، رافائل نادال، کارلوس آلکاراس، یانیک سینر، دنیل مدودف و هولگر رونه به مصاف هم می روند.

تنیس عربستان در گروه چهارم آسیا قرار دارد و ایران پس از صدرنشینی گروه سوم تا پلی‌آف گروه دوم نیز بالا رفت. این مسئله نشان می‌دهد که عربستان جایگاه بالایی در این رشته ندارد اما همچون ورزش‌های دیگر سعی می‌کند با هزینه‌های بالا، اعتبار خاصی برای خود دست و پا کند و سطح ورزشکارانش را نیز ارتقاء دهد. جاه‌طلبی‌ سعودی‌ها تمامی ندارد و مقامات این کشور در ادامه طرح‌های بلندپروازانه خود در دنیای ورزش، به دنبال برگزاری یک تورنمنت نمایشی تنیس در شهر ریاض هستند؛ قهرمان شش میلیون دلار جایزه خواهد گرفت که تقریباً معادل ۲ برابر قهرمانی در یک گرند اسلم است و رقمی بی‌سابقه در تاریخ تنیس محسوب می‌شود. سایر بازیکنان حاضر هم حداقل ۱/۵ میلیون دلار دستمزد دریافت خواهند کرد.

با این حال میزبانی مسابقات نمایشی چیزی نیست که سعودی‌ها را راضی کند. سال گذشته امتیاز برگزاری مسابقات ستارگان نسل جدید تنیس برای یک دوره ۵ ساله به جده سپرده شد. مسابقات فینال تور جهانی زنان نیز بعد از مدت‌ها رایزنی و به رغم برخی مخالفت‌ها قرار است از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ در عربستان برگزار شود.

از طرف دیگر تلاش عربستان برای به دست آوردن میزبانی مسابقات مسترز ۱۰۰۰ امتیازی نیز پای بر جاست و پیشنهاد سرمایه‌گذاری صدها میلیون دلاری آن‌ها نیز داده شده است.

6+پادشاه+تنیس
 

6+پادشاه+تنیس

نظر شما