شناسهٔ خبر: 68421307 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هوش مصنوعی برای پلیس آمریکا گزارش نوشت

روجا تحریری نوری

در یک عملیات تعقیب مظنونان، هوش مصنوعی برای نوشتن گزارش جرم و جنایت به کمک پلیس اوکلاهاما سیتی آمد و این کار را با دقت ۱۰۰ درصد انجام داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «مت گیلمور»(Matt Gilmore) گروهبان پلیس و «گانر»(Gunner) سگ او حدود یک ساعت به دنبال گروهی از مظنونان بودند و یک دوربین نصب‌شده روی لباس همه کلماتی را که از سوی پلیس بیان می‌شد، ضبط می‌کرد.

به نقل از ای‌پی نیوز، معمولا گروهبان پلیس اوکلاهاما سیتی در ماموریت‌ها لپ‌تاپ خود را برمی‌دارد و ۳۰ تا ۴۵ دقیقه را صرف نوشتن گزارش جستجو می‌کند اما این بار هوش مصنوعی اولین پیش‌نویس را نوشت.

هوش مصنوعی با بررسی صداها و پچ‌پچ‌های دریافت‌شده توسط میکروفن متصل به دوربین بدن گیلمور، گزارشی را در هشت ثانیه تهیه کرد. گیلمور گفت: این گزارش بهتر از آن چیزی بود که خودم می‌توانستم بنویسم و ۱۰۰ درصد دقیق بود.

هوش مصنوعی حتی یک موضوع دیگر را که گیلمور شنیدن آن را به یاد نمی‌آورد، ثبت کرد. این موضوع، اشاره یک افسر دیگر به رنگ ماشینی بود که مظنونان با آن فرار می کردند.

هوش مصنوعی برای پلیس آمریکا گزارش نوشت

اداره پلیس اوکلاهاما سیتی یکی از معدود سازمان‌هایی است که از چت‌بات‌های هوش مصنوعی برای نوشتن اولین پیش‌نویس گزارش‌های حادثه استفاده می‌کند. افسران پلیسی که چت‌بات‌های هوش مصنوعی را امتحان کرده‌اند، درباره کاربرد فناوری برای صرفه‌جویی در زمان مشتاق هستند. این در حالی است که برخی از دادستان‌ها، ناظران پلیس و پژوهشگران حقوقی نگرانی‌هایی را درباره احتمال تغییر یافتن یک سند اساسی در سیستم عدالت کیفری توسط هوش مصنوعی و نقش آن در تعقیب یا زندانی شدن افراد مطرح کرده‌اند.

این دوربین که با فناوری به‌کاررفته در ChatGPT ساخته شده است و توسط شرکت «آکسون»(Axon) به فروش می‌رسد، می‌تواند به چیزی تبدیل شود که گیلمور آن را «تغییردهنده بازی» برای کارهای پلیسی توصیف می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما