شناسهٔ خبر: 68420604 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استقبال سالمندان ویتنامی از فناوری برای مبارزه با تنهایی

سالمندان ویتنامی با شرکت در کلاس‌های مهارت‌آموزی کار با گوشی‌های هوشمند، دانش کار با فناوری خود را در دنیای دیجیتالی امروز گسترش می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهروندان سالمند شهر هوشی‌مین ویتنام در تلاش برای مبارزه با تنهایی و همگام شدن با عصر دیجیتال، در کلاس‌های ویژه‌ای ثبت‌نام می‌کنند که نحوه استفاده از گوشی‌های هوشمند و رسانه‌های اجتماعی را به آن‌ها می‌آموزد. این دوره‌ها نه‌تنها مهارت‌های فنی، بلکه حس اجتماعی و ارتباط را برای سالمندان فراهم می‌کنند. کلاس‌ها از سال ۲۰۱۳ آغاز شده است و در ابتدا بر مبانی کامپیوتر تمرکز داشت.

مرکز آموزشی ارائه‌دهنده این کلاس‌ها استفاده از لپ‌تاپ، تبلت و گوشی‌های هوشمند را آموزش می‌دهد، اما به‌تازگی تقاضا برای کلاس‌های گوشی‌های هوشمند میان سالمندان به‌طور قابل‌توجهی افزایش داشته است.

سالمندان ویتنامی در این کلاس‌ها یاد می‌گیرند که از برنامه‌های کاربردی و امکانات مفید تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها هم‌چون انتقال پول، پرداخت قبوض، برقراری تماس و سفارش آنلاین خدمات استفاده کنند. این آموزش‌ها احساس ناامیدی و ناتوانی سالمندان از هم‌گام شدن با جوامع دیجیتال امروزی را برطرف می‌کند و هدف از آن‌ها ایجاد درک اولیه از گوشی‌های هوشمند و یادگیری برنامه‌های کاربردی ضروری است.

استقبال سالمندان ویتنامی از فناوری برای مبارزه با تنهایی

دوره آموزشی در ابتدا شامل به خاطر سپردن مراحل متعدد و اصطلاحات انگلیسی می‌شود، پس از آن شرکت‌کنندگان در مورد برنامه‌های ضروری و نحوه شناسایی و مدیریت اطلاعات نادرست در رسانه‌های اجتماعی، همچنین کلاهبرداری‌های تلفنی راهنمایی می‌شوند.

کلاس‌ها با توجه به استقبال صورت‌گرفته از ۵ تا ۶ جلسه در هر دوره به ۱۲ جلسه افزایش پیدا کرد و هر جلسه دو ساعت طول می‌کشد تا سالمندان احساس راحتی داشته باشند. در آغاز کلاس نیز مربیان داوطلب ابتدا به سوالات مربوط به تلفن‌های هوشمند پاسخ می‌دهند.

در پایان دوره بسیاری از افراد اعتمادبه‌نفس جدیدی در ارتباط با خانواده و استفاده از اپلیکیشن‌های مفید گوشی‌های هوشمند بدون متکی بودن به دیگران را به‌دست می‌آورند و نه‌تنها اخبار را از طریق تلفن خود می‌خوانند، بلکه از رسانه‌های اجتماعی برای حفظ ارتباط با دوستان و خانواده خود استفاده می‌کند. این کلاس‌ها علاوه بر کسب مهارت‌های فنی، جامعه‌ای استقبال‌کننده را ارائه می‌دهد و مکانی را برای معاشرت و به‌اشتراک‌گذاشتن تجربیات برای سالمندان فراهم می‌کند.

نظر شما