شناسهٔ خبر: 68419751 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی:

کارگزار نظام اسلامی برای قبول مسئولیت نگرش خدمت به مردم دارد

تبریز- ایرنا- مدیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی و امام جمعه موقت تبریز گفت: کارگزار نظام اسلامی به مسئولیت ها و سمت های مختلف اجرایی نباید نگرش مادی داشته باشد بلکه برای قبول مسئولیت نگرش خادم بودن و خدمت به مردم را داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل روشن تن روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای دولت و شهدای خدمت با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، افزود: اینکه در جمهوری اسلامی سمت ها و مسئولیت ها جز برای خدمت به مردم تعریف شود، مسیری اشتباه و خسارت بار است.

وی تحقق اهداف عالی نظام اسلامی را منوط به وجود کارگزاران صالح و شایسته دانست که به هیچ عنوان برای پست های خود غیرخدمت به خلق خدا چیزی در نظر نداشته باشند.

روشن تن معیارهای دولتمردان در تراز انقلاب اسلامی را مجرب بودن، داشتن حیا و عزت نفس، صالح بودن، اعتقاد به اسلام، خوش اخلاقی و پاکدستی و بی اعتنایی به علایق دنیوی بیان کرد.

وی از شهیدان رجایی و باهنر به عنوان الگو های مناسب برای زمامداری امور و کارگزاری در نظام اسلامی دانست و بر گرامیداشت یاد و خاطره آنها تاکید کرد.

روشن تن با گرامیداشت یاد شهدای خدمت از آنها به عنوان خادمان راستین ملت نام برد و ادامه داد: آیت الله رییسی و آیت الله آل هاشم، امیر عبداللهیان و رحمتی اعتقاد راستین و ایمان قوی به مبانی نظام داشتن و به همین دلیل محبوب مردم شدند.

به گزارش ایرنا، مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر و رئیس جمهور شهید آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، امام جمعه شهید آیت الله آل هاشم، وزیر امورخارجه شهید دکتر امیر عبداللهیان، استاندار شهید دکتر مالک رحمتی و دیگر همراهان شهید امروز در مسجد مقبره تبریز برگزار شد.

انفجار دفتر نخست‌وزیری توسط جریان نفوذی گروهک جنایتکار منافقین اقدام تروریستی ظالمانه‌ای بود که ساعت ۱۵ هشتم شهریور ۱۳۶۰ در خیابان پاستور هنگام برگزاری جلسه شورای عالی امنیت کشور با حضور رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر وقت صورت گرفت. در این عمل جنایتکارانه گروهک نفاق، رئیس جمهور مکتبی و انقلابی محمد علی رجایی و نخست وزیر مردمی و ولایی محمدجواد باهنر در شعله‌های خشم و جهل و انتقام منافقین کوردل سوختند و به معبود پیوستند.

نظر شما