شناسهٔ خبر: 68419567 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

انتقاد پزشکیان از تلف شدن عمر جوان‌ها در دانشگاه | مدرک می‌دهند و می‌گویند به تو نیاز نداریم | نخبه‌ها را چگونه تربیت کرده‌ایم که...

رئیس‌جمهور کشورمان گفت: جوان خوب و پاک و بی‌گناه کشور را می‌آوریم ۴ سال، ۱۰ سال وادارش می‌کنیم درس بخواند و وقتی از دانشگاه بیرون می‌آید، می‌گوییم کار نداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان در مراسم تودیع و معارفه وزرای پیشین و جدید علوم اظهار کرد: این همه دانشگاه را برای چه می‌خواهیم؟ با چه کیفیتی؟ برای حل چه مشکلی؟ جوانان خوب و پاک و بی‌گناه کشور را می‌آوریم ۴ سال، ۱۰ سال وادارشان می‌کنیم درس بخوانند. وقتی از دانشگاه بیرون می‌آید، می‌گوییم کار نداریم، اصلا به تو نیاز نداریم. تو که به من نیاز نداشتی چرا علم مرا تلف کردی؟ چرا ۱۰ سال عمر و زندگی مرا در این مسیر حرکت دادی؟

وی افزود: من کلاس سوم دبیرستان می‌خواستم انتخاب رشته کنم. رفتم هنرستان. می‌گفتند نرو کار نیست. من می گفتم مگر می‌شود در این کشور رشته‌ای تأسیس کنند، ولی نتوانم در آن کار کنم؟ مگر آنهایی که آن بالا نشسته‌اند، نمی‌دانند نباید مرا بیخود آموزش دهند؟ اما هرچقدر جلوتر آمدم، دیدم خیلی راحت آدم را وادار می‌کنند درس بخواند و مدرک بگیرد و بعد بگویند کاری با تو نداریم. این مشکل اصلی ماست.

پزشکیان گفت: جوان تربیت می‌کنیم و افتخار می‌کنیم نخبه تربیت کرده‌ایم. چند درصد از نخبه‌های ما در این مملکت می‌مانند؟ چرا نمی‌مانند؟ چگونه تربیت کرده‌ایم که نخبه‌های ما می‌روند و می‌خواهند برای جای دیگری کار کنند؟ چرا؟ برای اینکه از همان ابتدا آموزشی که می‌دهیم گیر دارد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در بحث‌های آموزشی بحثی است تحت عنوان آموزش برای توانمندسازی که می‌گوید باید آموزشی بدهیم که شخص توانمند شود. در این آموزش بیسی وجود دارد برای همه رشته‌ها و فرقی هم نمی‌کند.

وی بیان کرد: برای همه فراگیرها در همه رشته‌ها در سیستم آموزشی چند مهارت را باید منتقل کنیم. قدم اول این است که بتوانند با هم کار کنند. قدم دوم این است که ارتباطات بدانند، نه مثل آدم تنهایی که نتواند با کسی ارتباط داشته باشد. قدم بعدی این است که حل مساله را بدانند که اگر مشکل پیش آمد، بتوانند حل کنند، نه اینکه وقتی با مشکل مواجه شدند قهر کنند و بلند شوند و بروند.

نظر شما