شناسهٔ خبر: 68418718 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بهار ۱۴۰۳، تاریخی‌ترین فصل استان مرکزی در نرخ بیکاری است

ساوه - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: بهار امسال این استان با ثبت ۴.۸ درصد کمترین میزان نرخ بیکاری تاریخ خود را به ثبت رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فرزاد مخلص الائمه روز پنجشنبه در آیین بهره برداری طرح‌های عمرانی و صنعتی - سرمایه گذاری ساوه با اشاره به اینکه بهار امسال کمترین میزان نرخ بیکاری استان مرکزی در تاریخ به ثبت رسیده است اظهار کرد: همچنین در این مدت این استان کمترین نرخ بیکاری کشور را نیز به ثبت رسانده است که این افتخارات در نتیجه تلاش‌ها و همت مجموعه کارآفرینان و کارفرمایان استان با حمایت های دولت بدست آمده است.

وی اضافه افزود: همچنین در آخرین پایش فضای کسب و کار اوسط اتاق بازرگانی کشور، برای چندمین فصل پیاپی رتبه اول در بهبود کسب و کار از سوی این استان کسب شده است و در نتایج حاصله از جلسات شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی نیز در رتبه سوم کشور قرار دارد.

هر واحد تولیدی یک سنگر در جنگ اقتصادی است

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه هم اکنون کشور درگیر یک جنگ نابرابر و تمام عیار اقتصادی با نظام استکبار است افزود: بدون شک واحدهای تولیدی مهمترین هدف در این جنگ هستند و معتقدیم که هر واحد سنگری برای دفاع از هجمه های دشمنان در این نبرد نابرابر است.

وی خاطر نشان کرد: حمایت از واحدهای تولیدی برای پیروزی در این نبرد مهمترین نیاز فعلی جامعه است و برای این هدف باید هم افزایی و هم توانایی تمام بخش های مختلف کشور باید بیش از گذشته در دستور کار باشد.

استاندار استان مرکزی در سفری یکروزه به ساوه به صورت نمادین طرح‌های عمرانی و اقتصادی این شهرستان به مناسبت هفته دولت را افتتاح کرد.

شهرستان ساوه در هفته دولت ۱۴۰۳ در ۲ بخش عمرانی و اقتصادی ۱۰۴ طرح با بیش از ۷۹ هزار ریال اعتبار با اشتغالزایی ۶ هزار ۸۹۱ نفر داشت.

در این سفر طرح توسعه کارخانجات گروه صنعتی شیشه کاوه موسوم به شرکت فلوت ساچی نور با ۱۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ۵۰ میلیون یورو توسط بخش خصوصی اجرا شده است.

گروه صنعتی شیشه ساوه با ۱۵ هزار نفر در ۱۴ استان بیش از ۴۰۰ نوع محصول شیشه از جمله انواع بطری های سبک و سنگین، شیشه های فلوت را تولید و علاوه بر سهم آفرینی در خودکفایی ملی به ۴۰ کشور نیز صادرات دارد.

همچنین بهره برداری از طرح توسعه شرکت پوشینه توسعه کسری تولید کننده ورق های پلیمری با ۶۰ فرصت شغلی مستقیم از دیگر طرح های به بهره برداری رسیده توسط استاندار مرکزی بود.

۵۵ طرح عمرانی و خدماتی افتتاح شده در این سفر در به ارزش چهار هزار میلیارد ریال در روستاهای بخش مرکزی و غرق آباد این شهرستان توسط دهیاری‌ها با اعتبارات دولتی اجرا شده است.

نظر شما