شناسهٔ خبر: 68418482 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بهره‌مندی بیش از ۲۳۴ هزار نفر از خدمات داوطلبان هلال احمر در ایام اربعین

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از خدمت رسانی به ۲۳۴ هزار و ۸۸۹ نفر از زائران در ۷ استان مرزی کشور در ایام اربعین حسینی سال جاری خبر داد و گفت: داوطلبان جمعیت هلال احمر استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، سیستان‌وبلوچستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان و ایلام خدمات متنوعی در پایانه‌های مرزی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین امسال ارائه کردند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، وحید سلیمی‌ گفت: داوطلبان جمعیت هلال احمر استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، سیستان‌وبلوچستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان و ایلام خدمات متنوعی در پایانه‌های مرزی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین امسال ارائه کردند.

سلیمی بیان کرد: داوطلبان جمعیت هلال احمر در پایانه‌های مرزی ۹ گانه شامل دوغارون، میرجاوه، ریندان، تمرچین، خسروی، باشماغ، مهران، چذابه و شلمچه، در قالب طرح زائر یار و با استفاده از ۹۲ دستگاه ویلچر برقی و معمولی، به حمل زائران سالمند، بیمار و کم توان پرداختند.

وی افزود: از ابتدا تا بیستم ماه صفر المظفر، سازمان داوطلبان با همکاری جمعیت هلال احمر استان‌های مرزی اقدام به برپایی ۶ هزار و ۵۵۰ مترمربع سایبان مهربانی و ۳۲۵ متر مربع تونل سرد در پایانه‌های مرزی پرتردد کرد و با نصب ۵ دستگاه مه پاش ثابت و استقرار ۵۲ دستگاه مه‌پاش دستی، فضای مطلوب و به دور از خطر گرمازدگی را برای زائرین ایجاد کرد.

رئیس سازمان داوطلبان اظهار کرد: ۶ دستگاه ماشین لباسشویی و ۴ دستگاه چرخ خیاطی نیز برای شستن لباس، تعمیر کوله‌پشتی و البسه زائران در برخی پایانه‌های مرزی فعال بوده است.
سلیمی ادامه داد: تست رایگان قندخون و فشارخون، مشارکت در اسکان زائرین، مشارکت در ارائه خدمات سرپایی به زائران و توزیع نذورات در مواکب و پایانه‌های مرزی نیز از دیگر اقدامات داوطلبان هلال احمر در ایام اربعین حسینی سال جاری بوده است.

وی با اشاره به بخشی از اقلام توزیع شده از سوی خیران در این ایام در مرزها گفت: توزیع ۲۰ هزار عدد ماسک، ۴۰ هزار نسخه بروشور آموزشی، ۵هزار بطری آب معدنی و ۲۰ هزار پرس غذای گرم نیز بخشی دیگر از اقدامات داوطلبان بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما