شناسهٔ خبر: 68418147 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۷۲ پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان میامی

۱۷۲ پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان میامی در آیینی با حضور استاندار سمنان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

صاحب‌خبر -

علیرضا آشوری، فرماندار میامی امروز (هشتم شهریور ماه) در این آیین اظهار کرد: ۱۷۲ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۶۰۰۰ میلیارد ریال در هفته دولت در شهرستان میامی افتتاح و کلنگ زنی می‌شود. امروز به‌صورت همزمان ۱۵۶ پروژه افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی ۱۶ پروژه نیز آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: اقدامات و فعالیت‌های بسیار خوبی در حوزه تامین آب پایدار و توسعه شبکه، حوزه راه، منازل مسکونی کمیته امداد، سیستم‌های بهره‌برداری کشاورزی و احیای قنوات، گردشگری و بوم‌گردی، اینترنت در روستاها و سایر موارد در شهرستان میامی به ثمر رسیده است.

آشوری بیان کرد: بعد از ۴۰ سال، اسناد خانه‌های مسکونی روستایی کالپوش که تحت مالکیت بنیاد مستضعفین بود، تعیین تکلیف شد.

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان نیز گفت: رعایت اولویت‌ها در تخصیص اعتبارات و انجام امور و تحقق عدالت، از مواردی است که باید به‌صورت ویژه آن‌ها را در استان همچون گذشته دنبال کنیم.

وی ادامه داد: پزشکیان تاکید داشت که در استان‌ها باید براساس احصا داشته‌ها، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود، نقشه راه استان‌ها تدوین و طراحی شود.

هاشمی افزود: بیش از ۵۳ درصد میزان تولید گندم استان در شهرستان میامی و توسط کشاورزان محقق می‌شود که ظرفیتی بسیار ارزشمند است.

وی در بخش دیگری از سخنانش، بیان کرد: تصادف‌های رانندگی در جاده‌های استان، یکی از چالش‌های جدی استان سمنان است که از محل اعتبارات دور اول سفر رئیس جمهوری شهید به استان، ۱۹ نقطه حادثه‌خیز ایمن‌سازی و اصلاح شد و به همین واسطه شاهد کاهش ۳۸ درصدی تصادف‌های جاده‌ای در استان بودیم.

هاشمی اظهار کرد: پیری جمعیت و پایین بودن نرخ فرزندآوری بویژه در استان سمنان، از دیگر چالش‌های موجود در کنار تامین آب شرب پایدار است که ضرورت دارد برنامه‌ها در این حوزه در قالب قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به‌صورت مطلوب اجرا شود.

استاندار سمنان گفت: با سفر رئیس جمهوری شهید به استان در ابتدای سال، حدود ۸۵۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های مختلف عمرانی و اقتصادی در استان به بهره‌برداری رسید که با در نظر گرفتن پروژه‌های هفته دولت، عددی بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان پروژه از ابتدای سال تا کنون در استان سمنان به بهره‌برداری رسیده است.

بهره‌برداری از پروژه آبرسانی شهر میامی، بهره‌برداری از ساختمان فرمانداری میامی، آغاز عملیات اجرایی فنس‌کشی محور میامی - کاهک و برعکس (محدوده تردد یوزپلنگ آسیایی) و افتتاح چند پروژه صنعتی و تولیدی از جمله برنامه‌هایی بود که با حضور استاندار سمنان برگزار شد.

انتهای پیام

نظر شما