شناسهٔ خبر: 68418146 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

سخنگوی جمعیت زائران پیاده امام‌رضا(ع) خبرداد؛

ورود بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ زائر پیاده به مشهد تا امروز

سخنگوی جمعیت زائران پیاده امام‌رضا(ع) گفت: تا امروز، هشتم شهریورماه، بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ زائر پیاده امام‌رضا(ع) برای شرکت در آیین‌های عزاداری پایان ماه صفر وارد مشهد شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسین رضایی در گفتگویی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ زائر پیاده امام‌رضا (ع) برای شرکت در آیین‌های عزاداری پایان ماه صفر وارد مشهد شده‌اند، اظهارکرد: هم اینک ۳۳ هزار زائر پیاده امام رضا (ع) نیز در جاده‌های منتهی به مشهدالرضا در حرکت هستند.

وی گفت: با توجه به ایجاد ۳۶۰ ایستگاه صلواتی در محورهای ورودی به مشهد توسط خیران، برای خدمت رسانی مطلوب به زائران پیاده به حدود ۶۰ ایستگاه دیگر در محدوده ۹۷۰ کیلومتر مسیر نیاز است.

رضایی افزود: از مجموع ایستگاه‌های صلواتی امسال، ۲۵۵ مورد برای اسکان شبانه با ظرفیت ۴۹ هزار مرد و ۴۵ هزار زائر زن در مسیر جاده‌ای آماده شده است.

سخنگوی جمعیت زائران پیاده امام‌رضا(ع) با بیان اینکه امسال تعداد سرویس‌های بهداشتی واقع در مسیر پیاده روی زائران به هزار و ۸۶۵ چشمه و تعداد حمام‌های واقع در مسیر به ۵۶۶ باب افرایش یافته، تصریح کرد: همه هزینه‌های عمرانی و خدماتی در ایستگاه‌های صلواتی توسط خیران تامین می‌شود و بخش پشتیبانی جاده‌ای از توان مردمی خوبی برخوردار است.

رضایی گفت: در محور فاروج - مشهد ۷۸ ایستگاه با ظرفیت خواب ۲۳ هزار نفر، در محور سرخس - مشهد ۱۵ ایستگاه با ظرفیت خواب هزار و ۲۰۰ نفر، در مسیر رباط - سبزوار - مشهد ۹۶ ایستگاه با ظرفیت خواب ۳۲ هزار نفر با امکانات رفاهی آماده شده و مابقی ایستگاه‌ها در دیگر محورها متمرکز است.

وی افزود: تمهیدات لازم برای تامین ۲ میلیون قرص نان برای زائران در محورهایی ورودی به مشهد با نصب دستگاه‌های پخت نان و مساعدت استانداری و فرمانداری و کارگروه آرد و نان خراسان رضوی انجام و آب شرب و غیرشرب ایستگاه‌های صلواتی نیز تامین شده است.

نظر شما