شناسهٔ خبر: 68418104 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله کعبی:

باید مردم را با خدمات ارزنده دولت سیزدهم آشنا کرد

نماینده مجلس خبرگان رهبری ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: مردم باید با خدمات شهید رئیسی در طول سه سال خدمت در مقام قوه مجریه بیشتر آشنا شوند خصوصاً خدمات ماندگار، زیرساختی و پایه ای که کارهای بسیار بزرگی در سطح کشور انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جمع شورای اداری استان خوزستان ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: هفته دولت وقت ذکر خدمات دولت است و خدمات دولت ها سرمایه ملی است.

وی با بیان اینکه خدمات دولت ها را باید برای مردم تبیین و بازگو کرد، ابراز داشت: مردم باید با خدمات شهید رئیسی در طول سه سال خدمت در مقام قوه مجریه بیشتر آشنا شوند خصوصاً خدمات ماندگار، زیرساختی و پایه ای که کارهای بسیار بزرگی در سطح کشور انجام شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خداوند به پیامبر خاتم دستورات بسیاری داده اند اما برخی از دستورات جنبه مدیریتی دارد که برای مدیران در راستای الگو گیری از شخصیت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) حائز اهمیت می باشد.

آیت الله کعبی با اشاره به الگوپذیری مدیران جامعه از شخصیت مدیریتی رسول اکرم (ص) اظهار داشت: دستور اول خداوند به پیامبر توجه به امر عبادت با محوریت مسجد می باشد، چه مقدار از مدیران ما نمازشان را در مساجد می خوانند و در نماز جمعه شرکت می کنند؟

وی اضافه کرد: دستور دوم حکومتی خداوند به پیامبر اعظم اجرای عدالت و دستور چهارم تلاوت قرآن می باشد؛ بالاترین سند حکمرانی نظام جمهوری اسلامی قرآن است و ما باید بتوانیم پیام وحی را بخوانیم، بفهمیم و به آن عمل کنیم.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از مسئولان استانی که در روزهای منتهی به اربعین زمینه اسکان و مسافرت راحت به عتبات را مهیا نمودند کمال تقدیر و تشکر داشت و تصریح کرد: اربعین ساختار، مضمون، محتوا و هدف دارد اما ساختار اربعین بخلاف سفر حج مردمی است.

وی با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران و عراق باید نقش تسهیل گر در پیاده روی اربعین ایفا کنند، خاطرنشان کرد: دولت ها باید حمایت و رفع موانع انجام دهند و اداره اربعین حسینی باید توسط مواکب و عاشقان حسینی تداوم پیدا کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری دستاورد زیارت اربعین را بصیرت و جهاد حسینی برشمرد و گفت: دستاورد زیارت اربعین باید تقویت ایمان و بصیرت سیاسی باشد تا کارزار خود را در جبهه حسینی و یزیدی بشناسیم و آماده جهاد و یاری حضرت باشیم.

وی جهاد را به معنی تبدیل تهدید به فرصت توصیف کرد و ابراز داشت: اخلاص، حرکت در خط فرمان ولایت و ضربه به دشمن زدن و تبدیل تهدید به فرصت به معنی جهاد است.

آیت الله کعبی ماموریت اربعین را ماموریتی جهانی و کلید رمز ظهور را ذکر یاحسین برشمرد و اظهار کرد: ماموریت زیارت اربعین بستر سازی برای ظهور امام زمان (عج) است. ما باید بتوانیم با زیارت اربعین در مقیاس جهانی و بستر سازی ظهور راه را برای حضرت باز کنیم تا جهان بشریت راه و معرفت به حسین را بهتر بشناسد.

وی ادامه داد: منشور حکمرانی خردمندانه دولت چهاردهم که توسط رهبری ابلاغ شد باید سرلوحه فعالیت های دولتمردان باشد که انجام کارهای بزرگ در مدت چهارساله، کارشناسی خردورزانه، تمرکز بر تولید و حل مشکل تولید و گرانی، استفاده از نیروی جوان و آینده نگری بر فضای مجازی و هوش مصنوعی و اهمیت به سفرهای استانی از نکات کلیدی هست که باید به آن توجه کرد.

نظر شما