شناسهٔ خبر: 68418031 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل ثبت شرکت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

۲ میلیون و ۱۵۰ هزار شرکت در سطح کشور فعال است

زنجان - ایرنا - مدیرکل ثبت شرکت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: هم اکنون ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار شرکت در سطح کشور فعال است که از این تعداد ۱۰ تا ۲۰ هزار شرکت نقش تعیین کننده و تاثیرگذاری دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل نصیری روز پنجشنبه در نشست با شماری از فعالان اقتصادی استان زنجان، افزود: یک سوم کل شرکت های فعال در کشور شامل ۷۰۰ هزار شرکت در تهران مستقر هستند.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن امضاها، پرداخت ثبت شرکتها و نقل و انتقالات در این سازمان، اظهار داشت: با این اقدام ۸۰ درصد از مراجعات حضوری کاهش و از تیرماه سال قبل تا تیرماه امسال مراجعه به این سازمان به تعداد یک میلیون و ۸۰۰ نفر کاهش یافته است.

نصیری با بیان اینکه برخی تغییرات انجام شده در سازمان طی قرن اخیر و برخی طی ۱۵ سال اخیر بی سابقه بوده است، یادآور شد:‌ الکترونیکی شدن اظهارنامه پلمب دفاتر از جمله تحولات رخ داده در این سازمان است که بر این اساس برای گرفتن این خدمت نیازی به مراجعه حضوری نیست.

وی تصریح کرد: با این اقدام از ۲۳ تیرماه امسال تاکنون ۲۱ هزار پلمب دفاتر کل انجام شده است که این فعالیتها حداقل در ۲ هفته و حداکثر تا سه ماه انجام می شد درحالیکه هم اکنون در کمتر از یک دقیقه با وارد کردن کد اقتصادی در سامانه انجام می شود.

نصیری با اشاره به بازطراحی سامانه ثبت شرکت‌ها در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در این سامانه پرسش و پاسخ برخط(آنلاین) و ۲۵۰ سوال و جواب متداول پیش بینی شده است و سوالات جدید نیز از سوی کارشناس ارشد مستقر پاسخ داده شده و در بانک پرسش و پاسخ قرار می گیرد.

نظر شما