شناسهٔ خبر: 68417917 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

 عارف: دولت چهاردهم دنبال بهره‌گیری از نظرات تخصصی است

معاون اول رئیس‌جمهور در دیدار با همتایان سابق خود گفت: دولت چهاردهم به‌دنبال هم‌افزایی و بهره‌گیری از نظرات تخصصی ارکان کشور است که در این مسیر قطعا از دیدگاه‌های کارشناسی معاونین اول پیشین روسای جمهوری بهره‌گیری خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم، محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران به مناسبت هفته دولت و در راستای تکریم جایگاه و قدردانی از زحمات معاونین اول پیشین روسای جمهوری اسلامی ایران، به دیدار همتایان پیشین خود رفت و ضمن گفت و گو در فضایی صمیمی بر آمادگی دولت «وفاق ملی» در بهره گیری از تجربیات و نظرات کارشناسانه آنها در اداره بهتر امور کشور تاکید کرد‌.

** مردم خدمت خالصانه شهید رئیسی و شهادت ایشان در این مسیر را فراموش نخواهند کرد

عارف در دیدار با محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در دولت سیزدهم و سرپرست سابق ریاست جمهوری با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان آیت الله رئیسی و امیر عبدالهیان و آرزوی علو درجات برای تمامی شهدای دولت و راه خدمت از زحمات و تلاش‌های مخبر در طول چهارسال گذشته بویژه در دوران سرپرستی ریاست جمهوری قدردانی و تصریح کرد که مردم خدمت خالصانه شهید رئیسی و شهادت ایشان در این مسیر را فراموش نخواهند کرد و شما نیز پس از شهادت ایشان تا زمان برگزاری انتخابات و همچنین آغاز به کار دولت جدید  خالصانه و متواضعانه در خدمت اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و کمک به اداره کشور بودید تا خللی در روند پیشبرد اهداف و امور کشور و نظام بوجود نیاید.

مخبر نیز در این دیدار با تبریک به عارف به عنوان مدیری با تجربه و مطلع از امور کشور برای حضور در سمت معاون اول رئیس جمهوری و استقبال از رویکرد وفاق ملی دولت چهاردهم برای کمک و همراهی با اهداف دولت پزشکیان بویژه در اجرای برنامه هفتم توسعه اعلام آمادگی کرد و گفت حضور مدیری با تجربه همانند دکتر عارف در دولت چهاردهم در حل مشکلات کشور بسیار راهگشا است.

** ضرورت هم‌افزایی تمام جناح‌های سیاسی، برای تحقق مطالبات به‌حق مردم

عارف همچنین در دیدار با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در دولت های یازدهم و دوازدهم ضمن مرور خاطرات همکاری‌های برادرانه و صمیمانه خود در دولت‌های گذشته بر بهره‌گیری از تجربیات و تربیت نسل جدید مدیریتی در کشور تاکید کردند.

محمدرضا عارف , محمد مخبر , معاون اول رئیس جمهور , اسحاق جهانگیری , دولت چهاردهم ,

عارف در این دیدار با قدردانی از زحمات جهانگیری در دوران انتخابات ریاست جمهوری و حمایت‌ها و کمک‌های بدون چشم‌داشت و خالصانه وی از پزشکیان، بر ضرورت بهره‌گیری از نظرات کارشناسی و اشراف اطلاعاتی جهانگیری از بخش‌های مختلف جامعه و کشور از وی خواست تا دولت چهاردهم را از راهکارها، پیشنهادات و نظرات دقیق خود بهره‌مند سازد تا با توجه به شرایط حساس کنونی کشور و ضرورت هم‌افزایی تمام جناح‌های سیاسی، برای تحقق مطالبات به‌حق مردم گام‌های بلندتری برداشته شود.

جهانگیری نیز در این دیدار ضمن تبریک مجدد پیروزی پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری و همچنین انتخاب عارف در سمت معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد که همه جریان‌های سیاسی کشور باید برای موفقیت دولت بدون نگاه سهم خواهانه تمام تلاش و مساعی خود را به کار گیرند.

** دولت چهاردهم دنبال بهره‌گیری از نظرات تخصصی ارکان کشور است

در ادامه عارف با محمدرضا رحیمی پنجمین معاون اول رئیس‌جمهور ایران دیدار و گفت و گو کرد که معاون اول رئیس جمهور به سوابق مدیریتی وی در قوه مجریه، قضاییه و مقننه اشاره و خاطرنشان کرد که دولت چهاردهم به‌دنبال هم‌افزایی و بهره‌گیری از نظرات تخصصی ارکان کشور است که در این مسیر قطعا از دیدگاه‌های کارشناسی معاونین اول پیشین روسای جمهوری بهره‌گیری خواهد کرد.

محمدرضا عارف , محمد مخبر , معاون اول رئیس جمهور , اسحاق جهانگیری , دولت چهاردهم ,

رحیمی نیز در این دیدار با تبریک پیروزی پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری، حضور عارف با تجربه بلند مدیریتی در سمت معاون اولی رئیس جمهور در دولت هشتم و وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف کشور را نقطه امیدی برای حل مشکلات و مسائل اقتصادی کشور و مردم عنوان کرد و خطاب به عارف گفت: شما با این اقدام پسندیده خود به ما درس انسانیت دادید.

** مرحوم پرویز داوودی انسان و مدیری متعهد، مخلص و دلسوز برای نظام و مردم بود

در ادامه معاون اول رئیس جمهور در منزل مرحوم پرویز داوودی معاون اول رئیس جمهور در دولت نهم حضور یافت و با خانواده آن مرحوم در فضایی صمیمی دیدار کرد و با اشاره به اینکه مرحوم داوودی انسان و مدیری متعهد، مخلص و دلسوز برای نظام و مردم بود، خاطرات خود با داوودی را بویژه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مرور و از خداوند متعال علو درجات و رحمت واسعه الهی را برای وی مسالت کرد.

محمدرضا عارف , محمد مخبر , معاون اول رئیس جمهور , اسحاق جهانگیری , دولت چهاردهم ,

خانواده داوودی با قدردانی از حضور عارف در منزل آنان، این اقدام را نشانگر آن دانستند که خدمات و تلاش‌های مدیران نظام جمهوری اسلامی ایران با فوت یا شهادت آنان فراموش نخواهد شد و با تبریک پیروزی دولت چهاردهم، از خداوند سربلندی و موفقیت دولت چهاردهم در خدمت رسانی به مردم عزیز کشورمان را آرزو کردند.

** یاد مرحوم حسن حبیبی هیچ‌وقت فراموش نمی‌شود

دیدار با خانواده مرحوم حسن حبیبی پایان بخش دیدارهای عارف بود که معاون اول رئیس جمهور در گفت و گو با خانم رهیده همسر مرحوم حبیبی با تجلیل از شخصیت بزرگ، دانشمند، متین، متعهد، خدوم و بسیار دوست‌داشتنی حبیبی به بازگویی خاطرات چندین ساله و همکاری با وی در دولت‌های مختلف پرداخت و با تاکید براینکه در دوران معاون اول رئیس جمهوری در دولت هشتم همواره از راه، مسیر و نظرات راهگشای وی در طول خدمت بهره می‌بردم، تصریح کرد که تاریخ جمهوری اسلامی ایران مفتخر است مدیرانی شایسته و برازنده همانند حبیبی را به خود دیده است که هیچگاه شخصیت وی از یاد و خاطره دولتمردان و مردم کشور پاک نخواهد شد.

عارف همچنین بر لزوم تکریم و حفظ حرمت خانواده مرحوم حبیبی بویژه همسر مردمی و خیر ایشان تاکید کرد‌.

محمدرضا عارف , محمد مخبر , معاون اول رئیس جمهور , اسحاق جهانگیری , دولت چهاردهم ,

خانم رهیده نیز با تشکر از حضور و دیدار عارف، این سنت و اقدام حسنه را درسی بزرگ برای تمام سیاستمدران و دولتمردان دانست که تلاش‌ها و خدمات مدیران سابق و اسبق را ارج نهاده و با همکاری و یاری از نظرات دلسوزانه آنان، مسیر خدمت و پیروزی اهداف کشور را ادامه دهند.

وی خطاب به عارف گفت : همسرم از شما همیشه به عنوان انسانی نجیب و کاردان یاد می‌کردند.

خانم رهیده همچنین با اعلام خبر راه‌اندازی موزه مربوط به مرحوم حبیبی از معاون اول رئیس جمهور برای بازدید از این موزه دعوت کرد.

نظر شما