شناسهٔ خبر: 68417784 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مسئول در وزارت علوم:

روسای اداره‌های تغذیه و خوابگاه دانشگاه‌ها نقش کلیدی در تامین زیست سالم دانشجویی دارند

آزیتا یوسفیان

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: روسای اداره‌های تغذیه و خوابگاه دانشگاه‌ها نقش کلیدی در تامین زیست سالم دانشجویی دارند.

صاحب‌خبر -

دکتر ابوالفضل دانشور ۸ شهریور در اولین نشست روسای ادارات تغذیه و اسکان در سراهای دانشجویی که به میزبانی دانشگاه لرستان در حال برگزاری است، اظهار کرد: خدمت به دانشجویان در حوزه‌های مختلف کاری معاونت دانشجویی، توفیق بزرگ الهی است که همه ما باید قدردان آن باشیم.

وی به اهمیت کار روسای ادارات تغذیه و اسکان در ایجاد اعتبار اجتماعی برای نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: برای اهتزاز پرچم نظام مقدس اسلامی بیش از ۲۰۰ هزار نفر از جان شیرین شان گذشته‌اند لذا ما در دانشگاه‌ها باید با ارائه خدمات مناسب و در شأن دانشجویان، کاری کنیم که شیرینی زندگی در زیر این پرچم مقدس برای همیشه در ذهن و جان دانشجویان ما ماندگار بماند.  

مدیرکل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: دانشجویان فرزندان ما هستند، با تمام توان و انرژی و داشتن برنامه مناسب، خدماتی که به آنها ارائه می‌شود باید با حفظ کرامت این عزیزان و بی‌منت، بی‌زحمت و بی‌اذیت باشد.

وی یادآور شد: نباید ما شب راحت بخوابیم ولی دانشجوی دانشگاه ما در خوابگاه دچار کمبود باشد و آرامش نداشته باشد یا غذای با کیفیت پایین بخورد.

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم تاکید کرد: نظام اسلامی به دنبال ایجاد فضای نشاط، پویایی و تحرک در بین جوانان به‌خصوص دانشجویان بوده و عملکرد اداره‌های اسکان و تغذیه دانشگاه در این زمینه بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر آئین نامه‌های متعددی از جمله انتخاب دانشجویان سرآمد، حمایت از دانشجویان اشتغال آفرین و المپیاد ورزش‌های فناورانه به دانشگاه‌ها ابلاغ شده که اجرای صحیح آنها می‌تواند زمینه ساز نشاط، پویایی و امید در دانشجویان شود، گفت: انتظار می‌رود همه ارکان دانشگاه به ویژه معاونت‌های دانشجویی وارد کار شوند تا آثار مثبت آن در دانشگاه‌ها را شاهد باشیم.

وی به تاثیر کار اداره‌های تغذیه و اسکان در کیفیت آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: اگر خواب و تغذیه دانشجو بهم بریزد؛ یقینا کلاس با کیفیتی نخواهیم داشت. لذا مسئله مدیریت بهینه تغذیه و خوابگاه دانشجو دارای اهمیت ویژه ای برای توفیق در آموزش عالی دارد.

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم با یادآوری این نکته که اعتقاد راسخ داریم که هر قدر مدیران و کارشناسان مرتبط با حوزه خدمات رسانی به دانشجویان آموزش ببینند و توانمند شوند؛ خدمات بهتری به دانشجویان ارائه خواهد شد و رضایتمندی بهتری بوجود خواهد آورد، افزود: تا می‌توانید در محیط خوابگاه حضور یابید و در رستوران دانشجویی و با دانشجویان غذا بخورید تا مسائل را از نزدیک ببینید و حل و فصل کنید.

اولین نشست روسای تغذیه و اسکان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور روزهای ۸ و ۹ شهریور ماه در دانشگاه لرستان در حال برگزاری است.

انتهای پیام 

نظر شما