شناسهٔ خبر: 68417392 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سیاست وزارتخانه میراث فرهنگی حفظ کامل مسجد کازرونی اصفهان است

اصفهان – ایرنا – نماینده معاونت میراث فرهنگی کشور گفت: سیاست وزارتخانه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مسلما حفظ کامل مسجد کازرونی اصفهان است و هیچ شکی در آن نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در هفته‌های گذشته عملیات بازسازی شبستان جنوبی مسجد کازرونی توسط هیئت امنا، اعتراض برخی پیشکسوتان میراث فرهنگی و اهالی محله عباس‌آباد را در پی داشت و به همین دلیل نماینده معاونت میراث فرهنگی کشور ۲۷ مرداد به اصفهان آمد و پس از بررسی جوانب این موضوع آن طور که روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اصفهان اعلام کرد، مقرر شد عملیات‌ عمرانی در مسجد کازرونی به مدت یک هفته متوقف شود تا پیشکسوتان میراث‌ فرهنگی، طرح‌ها و پیشنهادهای خود را به معاونت میراث‌ فرهنگی کشور ارائه دهند و این معاونت، روش مشخصی را برای ادامه فعالیت هیات‌ امنای مسجد تعیین کند.

ایمان دهاقین روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه خبرهای خوبی در رابطه با مسجد کازرونی در راه است، افزود: این مسجد در دوره معاصر ساخته شده است اما غنای معماری دارد و در ادامه سلسله معماری مساجد ایرانی قرار گرفته است.

وی افزود: این مسجد در جایگاه خودش مساجد ایرانی را نمایندگی می کند و حتما میراث فرهنگی کشور به دنبال حفاظت مطلوب از آن است.

دهاقین گفت: با گفت و گوهایی که با پیشکوستان میراث فرهنگی، هیات امنا و نمازگزاران مسجد کازرونی داشته‌ایم، برای تعیین تکلیف این بنا به نتایج خوبی رسیده ایم.

وی افزود: بخش هایی از دیوار جنوبی شبستان و محراب آن تخریب شده است که در راستای سیاست حفظ کل مسجد کازرونی، این بخش‌ها بازسازیی خواهد شد.

سیاست وزارتخانه میراث فرهنگی حفظ کامل مسجد کازرونی است

دهاقین گفت: تفاهم‌ با هیات امنا بر سر نحوه اجرای طرح انجام شده که در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

وی افزود: این نتیجه هنوز به طور کامل قطعی نشده است و نتیجه نهایی را از طریق اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان اعلام می کنیم.

نماینده معاونت میراث فرهنگی کشور در رابطه با ثبت ملی مسجد کازرونی گفت: این امر بر عهده اداره کل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیا میراث معنوی و طبیعی وزارتخانه است که ‌اکنون آقای دکتر علیرضا ایزدی، مدیرکل سابق میراث فرهنگی استان اصفهان متولی آن است.

به گزارش ایرنا، مسجد کازرونی یکی از مساجد معاصر اصفهان در محله عباس‌آباد است که بدست علی اکبر کازرونی بنا شد.

مجوز نوسازی شبستان مسجد کازرونی در ماه‌های گذشته از سوی معاونت وقت میراث فرهنگی اصفهان صادر شد و به گفته مسوولان، هیات امنا در حضور ناظر میراث فرهنگی می‌تواند شبستان مسجد را تخریب کند اما اگر به مکان‌های واجد ارزش تاریخی بنا تعرض شود، موضوع مورد پیگرد قرار خواهد گرفت.

سیاست وزارتخانه میراث فرهنگی حفظ کامل مسجد کازرونی است

نظر شما