شناسهٔ خبر: 68417169 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان:

ترافیک محله جلالان با ایجاد پارکینگ‌ در ورودی ناژوان رفع می‌شود

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان گفت: با ایجاد پارکینگ‌های بزرگ در ورودی‌های پارک ناژوان می‌توان ترافیک را به‌طور کامل از محله جلالان حذف کرد، همچنین در داخل پارک ناژوان، حمل‌ونقل پاک همچون خودروهای برقی، درشکه و دوچرخه‌سواری باید توسعه داده شود تا به حفظ محیط‌زیست زیست کمک کنیم.

صاحب‌خبر -

مهدی قائلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: افزایش ترافیک محله جلالان در ایام نوروز و بعضی زمان‌های خاص مشکلات عدیده‌ای را ایجاد می‌کند که برای رفع این مشکل، اقداماتی انجام و سیاست‌هایی اتخاذ شده که نیازمند همکاری مردم است.

وی افزود: در نوروز گذشته، طرحی برای مدیریت ترافیک تصویب و اجرایی شد که شامل تغییراتی در ورودی‌ها و خروجی‌ها بود؛ یکی از این تغییرات، یک‌طرفه کردن ورودی از میدان الفت بود که موجب تسهیل در تردد و کاهش ترافیک شد، همچنین خروجی‌ها به دو بخش تقسیم شدند که در نهایت منجر به توزیع بهتر ترافیک شد.

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه‌های آتی برای مدیریت ترافیک محله جلالان تصریح کرد: هدف این است که پارکینگ‌های بزرگی در ورودی‌های پارک ناژوان ایجاد و ترافیک به‌طور کامل از این محله حذف شود، همچنین در داخل پارک ناژوان، حمل‌ونقل پاک با خودروهای برقی، درشکه و دوچرخه‌سواری باید توسعه داده شود تا به حفظ محیط‌زیست نیز کمک کند.

قائلی با اشاره به مقاومت‌ها و همکاری مردم گفت: برخی ساکنان محله جلالان به‌دلیل تجربیات گذشته با بعضی تغییرات مقاومت می‌کنند، اما از نظر کارشناسی این تغییرات به نفع آن‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: برای مدیریت ترافیک محله جلالان در مرحله‌ی اول، طرح‌های موقت برای نوروز اجرا شدند و برای اجرای دائم نیاز به همکاری مردم است.

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان با اشاره به چالش‌ها و مدیریت اراضی ناژوان بیان کرد: مدیریت ناژوان شامل ۱۲۰۰ هکتار زمین است که حدود ۳۰۰ هکتار از آن در مالکیت شهرداری اصفهان و مابقی در تملک افراد است؛ یکی از چالش‌های مهم، حفاظت از این اراضی و جلوگیری از آسیب‌رساندن به آن‌ها از طریق تردد خودروها و استفاده‌های نادرست است.

قائلی با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی ادامه داد: به‌منظور حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آسیب‌های ترافیکی، فرهنگ‌سازی و همکاری بیشتر مردم و گردشگران مورد نیاز است؛ اقدامات فرهنگی و تدابیر اجرایی باید به گونه‌ای باشد که ضمن کاهش ترافیک، محیط زیست نیز حفظ شود.

نظر شما