شناسهٔ خبر: 68416919 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کنگره کتاب برای نسل جوان با حضور نمایندگانی از ایران در ایتالیا آغاز شد کنگره کتاب برای نسل جوان با حضور نمایندگانی از ایران در ایتالیا آغاز شد

سی‌ونهمین کنگره دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) در شهر تریست ایتالیا با حضور نمایندگانی از کشورمان آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

سی‌ونهمین کنگره دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) امروز پنجشنبه هشتم شهریور برابر با ۲۹ آگوست سال ۲۰۲۴ میلادی در شهر تریست ایتالیا آغاز به کار کرد.

در این کنگره ده‌ها سخنران از کشور‌های مختلف به ارایه پژوهش‌ها و دیدگاه‌های خود در زمینه ادبیات کودک و نوجوان خواهند پرداخت و در ادامه دو نشست جوایز جهانی «آی رید» و «آساهی» نیز در این کنگره برپا خواهد شد.

در این کنگره سخنرانی‌ها و کارگاه‌هایی از پنج قاره از جمله کشور‌های آسیایی ژاپن، کره جنوبی، چین، اندونزی، سنگاپور، هند، پاکستان، ایران و فلسطین اشغالی ارایه خواهد شد.

هدی محمدی، محدثه بیگدلی، راحله کریمیان، حدیثه حیدری، زهرا سیدی و پوریا گل‌بابایی ۶ سخنران ایرانی هستند که برای ارائه سه مقاله در این کنگره حضور یافته‌اند.

همچنین طبق سایت کنگره مقالات چهار ایرانی دیگر به نام‌های حسین تولایی، فرزانه رحمانی، پیوند فرهادی و سیدعلی کاشفی خوانساری پذیرفته شده، اما در کنگره حضور ندارند.

کنگره دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان با شعار «به انقلاب بپیوندید! به همه کودکان کتاب خوب بدهید!» از ۲۹ آگوست تا اول سپتامبر (۸ تا ۱۱ شهریور ۱۴۰۳) در شهر تریست در شمال شرق ایتالیا در حال برگزاری است.

نظر شما