شناسهٔ خبر: 68416318 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خدمات هلال‌احمر خراسان رضوی در عراق ۱۰ برابر شد

مشهد- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: ارائه خدمات پزشکی و غیرپزشکی این جمعیت در ایام اربعین حسینی در کشور عراق نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ برابر رشد یافت.

صاحب‌خبر -

دکتر سیدعلی منیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۳۱ هزار و ۷۵۷ خدمت پزشکی و غیرپزشکی توسط هلال احمر استان در درمانگاه "ام القرا" در شهر نجف به زائران ارائه شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد خدمت ۲۰ هزار و ۵۸۸ مورد خدمات پزشکی بوده است، افزود: از این شمار هفت هزار و ۹۴۹ مورد خدمات اورژانسی، هفت هزار و ۴۲۴ مورد خدمات عمومی و هزار و ۴۰۸ مورد خدمات داخلی بوده است.

منیری ادامه داد: همچنین هزار ۲۵۳ مورد از این خدمات مربوط به حوزه درمان زنان، قلب، ارتوپدی و دیگر موارد بوده است.

وی اظهار کرد: از مجموع خدمات غیرپزشکی نیز هفت هزار و ۳۹۹ مورد مربوط به تزریقات، هزار و ۳۲۸ مورد سرم‌تراپی، ۹۸۴ مورد گرمازدگی و ۸۸۲ مورد مربوط به دیگر خدمات انجام شده است.

منیری با بیان اینکه در این مدت ۱۸ هزار و ۳۱ نسخه پزشکی توسط پزشکان اعزامی صادر شده است، بیان کرد: در این مدت ۲ هزار و ۵۵۷ قلم داروی اورژانسی نیز بین زائران و مجاوران حرمین شریفین توزیع شد.

وی با اشاره به فعالیت ۵۲ نفر از کادر داوطلب هلال احمر استان شامل پزشک، پرستار و غیره در درمانگاه "ام القرا" در نجف اشرف، گفت: ماموریت این گروه در این مدت ارائه اقدامات درمانی به صورت تخصصی بود که این موارد شامل خدمات پزشکی سرپایی و فوریت‌های پزشکی مانند رسیدگی به بیماری‌های تنفسی، گوارشی، قلبی، عضلانی و همچنین خدمات پرستاری از جمله تزریقات، پانسمان و سرم‌تراپی بوده است.

نظر شما