شناسهٔ خبر: 68416308 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بهره برداری از آزمایشگاه آنالیز خوراک دام و آنالیز شیر در زاهدان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: از آزمایشگاه آنالیز خوراک دام‌، طیور و آبزیان و آنالیز شیر در زاهدان بهره‌برداری شد.

صاحب‌خبر -

مهدی حسینی امروز پنجشنبه ۸  شهریور در مراسم افتتاح این آزمایشگاه به ایسنا، گفت: هدف از راه اندازی آزمایشگاه آنالیز خوراک دام‌، طیور و آبزیان و آنالیز شیر در زاهدان، ارتقای سلامت تغذیه دام و طیور و کمک به بهره برداران و مصرف کنندگان این بخش است.

وی افزود: این آزمایشگاه با انجام آزمایش‌های تخصصی، اطلاعات مهمی در زمینه نیاز تغذیه‌ای حیوان را فراهم کرده و با دادن اطلاعات مناسب به پرورش دهنده کمک می کند جیره‌های متناسب با نیاز حیوان را طراحی کرده که به افزایش تولید و بهبود کیفیت محصولات و به ویژه کاهش هزینه های تولید دست یابند.

حسینی میزان سرمایه‌گذاری آزمایشگاه را ۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

وی  با اشاره به اهمیت راه اندازی این آزمایشگاه که برای اولین بار در استان به بهره‌برداری رسیده، اظهار کرد: با استفاده از این آزمایشگاه می توان با بررسی کیفیت مواد اولیه و مطابقت خوراک با استانداردهای ارایه شده در جداول، از روند کار اطمینان حاصل کرد.

حسینی تصریح کرد: با توجه به چالش های استان تعیین نیازهای دقیق تغذیه ای آزمایشگاه تخصصی تغذیه دام و طیور و آزمایشگاه آنالیز شیر با همت مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان راه اندازی شده است.

وی گفت: تا کنون مشابه این آزمایشگاه در بخش خصوصی با امکانات بروز آن در سطح استان سیستان‌وبلوچستان راه اندازی نشده است.

انتهای پیام

نظر شما