شناسهٔ خبر: 68415251 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هزار و ۲۵۹ میلیارد ریال صرف نگهداری ابنیه راه‌های خراسان رضوی شد

مشهد- ایرنا- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی گفت: هزار و ۲۵۹ میلیارد ریال از هفته دولت سال قبل تاکنون صرف اجرای طرح های مرتبط با نگهداری از پل ها و دیگر ابنیه فنی راه های استان شده است.

صاحب‌خبر -

علیرضا خجسته روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در یک سال گذشته تعمیرات و بازسازی اساسی۱۶۴ دستگاه پل با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال و احداث ۱۰ دستگاه پل باکسی با ۴۵ دهانه با مجموع اعتبار ۵۳۰ میلیارد ریال انجام شده است.

وی گفت: در همین راستا تهیه یک هزار و ۳۴۵ قطعه باکس بتنی به مبلغ ۲۰۶ میلیارد ریال، احداث ۳۸۰ متر دیوار ساحلی با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال، اجرای درز انبساط برای ۱۲ دستگاه پل بزرگ در سطح استان با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال نیز صورت گرفته است.
خجسته بیان داشت: رفع نقاط آسیب دیده از سیل در فصل بهار سال جاری با احداث راه های فرعی جایگزین و ترمیم پل ها و آبرو در مجموع به مبلغ ۱۱۲ میلیارد ریال و عملیات نگهداری و بررسی ۲۲ هزار و ۶۷۷ آبرو و پل استان و ثبت وضعیت آنها در سامانه مربوطه با هزینه ۱۶ میلیارد ریال صورت گرفته است.

خراسان رضوی با بیش از ۱۳ هزار کیلومتر راه آسفالته و چهار پایانه مرزی فعال، از کانون های مهم حمل و نقل و ترانزیت کشور است و حدود ۹۰ درصد تردد سالیانه ۳۰ میلیون زائر به مشهد از طریق جاده ها با خودروهای شخصی یا ناوگان اتوبوسی انجام می شود.

نظر شما