شناسهٔ خبر: 68415177 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

اولین حضور رسمی سخنگوی دولت در نکوداشت امین تارخ | فاطمه مهاجرانی: جز هنر هیچ منزلتی جاودانه نیست

فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت چهاردهم در اولین برنامه رسمی به عنوان سخنگو در مراسم نکوداشت زنده یاد امین تارخ در موزه سینما حضور پیدا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت چهاردهم که شب گذشته ۷ شهریور در اولین حضور رسمی خود در مراسم نکوداشت امین تارخ حضور پیدا کرده بود در سخنانی گفت: درد فراق برخی‌ها همیشه تازه است و فراق مصداق بریدن یک اندام از بدن است، اما نکته مهم این است که رسم خلق دنیا همین فراق و از دست دادن است.

وی ادامه داد: همه ما از یک در وارد و از یک در دیگر خارج می‌شویم و در این میان خوشا آنهایی که از خود نقش عشق برجای می‌گذارند، زیرا آن چیزی که نمی‌میرد عشق و محبت و هنرمندانه زیستن است.

سخنگوی دولت چهاردهم با اشاره به خاطرات خوبی که امین تارخ از خود بر جای گذاشته است بیان کرد: ما در دنیا بازیگران زیادی داشتیم که آمدند و رفتند، اما همه آنها نقشی جاودان و نقشی از عشق و مهر نداشتند. اینکه ما فرصت داشته باشیم هنرمندانه زندگی کنیم خود به تنهایی یک توفیق بزرگ است.

مهاجرانی با اشاره به اهمیت حضور هنرمندان در جامعه گفت: هنری که شما از طریق خلق آثار هنری در سینما، تئاتر و تلویزیون به ما مردم ارایه می‌کنید نقش پررنگی در زندگی ما دارد حتی شاید خود شما به این امر واقف نباشید.

وی ادامه داد: شما هنرمندان پیوستگی را به ما ارایه می‌کنید که از جنس عشق است و خوشا به حال کسانی که با عشق زندگی می‌کنند و خوش به حال کسانی که می‌دانند به جز هنر دوران هبچ منزلتی جاودانه نیست.

مهاجرانی با اشاره به اینکه همه مسئولیت‌ها زودگذر هستند گفت: سمت‌هایی همچون سخنگوی دولت و سایر آنها ماندنی نیست و یک مقام اعتباری است. به همین دلیل ترجیح می‌دهم در اینجا از دولت عشق، دولت وفاق و دولت مهر بگویم.

وی با بیان اینکه من بر سر سفره هنر لقمه خوردم و دست بوس شما هنرمندان هستم، بیان کرد: هنرمندانی همچون امین تارخ نقش‌های جاودانی به یادگار گذاشتند که هرگز فراموش نمی‌شوند، زیرا رشته محبت را گسترش دادند و توانستند انسان تاثیرگذاری باشند و معلمی کنند.

وی ادامه داد: امین تارخ معلمی کرد به این معنا که به شاگردان و دیگران راه و رسم محبت و بزرگی کردن را آموزش داد و در این راه خست به خرج نداد، زیرا معلم نمی‌تواند خسیس باشد.

مهاجرانی در پایان صحبت‌هایش یادآور شد: وقتی عشق را به دیگران می‌دهیم آن عشق تکثیر می‌شود و به ما برمی گردد. امین تارخ آن عشق را به مردم هدیه داده بود لذا در دل تک تک ما جای دارد./ مهر

نظر شما