شناسهٔ خبر: 68414707 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تجهیز دبستان نوشیروانی بابل بعد از ۱۲ سال +فیلم

ساری - ایرنا - دبستان ۱۲ کلاسه نوشیروانی بابل که سالها نیمه کاره رها شده بود، اکنون ساختمان این طرح آموزشی تکمیل و تجهیز این مدرسه هم توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران آغاز شد و در شرایط فعلی فقط حیاط سازی این دبستان باقی ماندکه در چند روز آینده انجام و این طرح آموزشی در مهرماه امسال افتتاح خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ساختمان جدید دبستان دولتی پسرانه نوشیروانی بابل که عملیات اجرایی این طرح آموزشی در اوایل دهه ۹۰ در شهر بابل به زمین زده شد، این طرح سالها نیمه کاره و بلاتکلیف رها شده بود و دانش آموزان این مدرسه در دبستان های اجاره ای شهر بابل خانه به دوش بودند.

دانش آموزان این مدرسه که در گام اول به مدرسه قدیمی محله حکیم آباد شهر بابل منتقل شده بودند، تا سه سال پیش در این مدرسه تحصیل می کردند و ریزش بخشی از سقف این دبستان سبب شد به یکباره این دانش آموزان به منطقه دورتر از مدرسه فعلی کوچ کنند.

این دانش آموزان این بار در یک مدرسه ای با سازه های قدیمی دیگر در محدوده میدان حمزه کلای شهر بابل منتقل شدند که دوری مسافت و استهلاک ساختمان این مدرسه هم مصایبی را برای دانش آموزان به همراه داشت.

دوری مسافت مدرسه در محدوده حمزه کلای شهر بابل برای برخی از خانواده ها در حدی دور شده بود که به اندازه هزینه یک مدرسه غیر دولتی خرج بر روی دست خانواده ها گذاشته است.

پیگیری های مستمر خانواده ها سبب شد که در نهایت فرایند تکمیل این مدرسه دولتی در دستور کار قرار گیرد و تجهیز این دبستان هم در حال انجام باشد.

مدرسه جدید ۱۲ کلاسه نوشیروانی بابل که در منطقه مناسبی در شهر بابل در کنار خیابان شریعتی این شهر واقع شد هر روز در معرض دید شهروندان قرار دارد.

شهرستان ۶۰۰ هزار نفری بابل دارای ۹۰ هزار دانش آموز است که در بیش از ۵۰۰ مدرسه در حال تحصیل هستند. دبستان ۱۲ کلاسه پسرانه نوشیروانی بابل ۴۶۵ دانش آموز دارد.

نظر شما