شناسهٔ خبر: 68414618 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سامانه خنک و بارشی وارد گیلان می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی گیلان گفت: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد به تدریج یک سامانه خنک و بارشی وارد گیلان می‌شود و تا روز جمعه در استان ماندگار است، طی این مدت افزایش ابر، رگبار باران، همراه با رعد و برق، وزش باد و کاهش دما به طور متوسط دو تا شش درجه در نقاط مختلف گیلان پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، سیدمحمد تقی سدیدی اظهار کرد: چهارشنبه شرایط جوی آرام و پایداری را در گیلان شاهد بودیم، آسمان در بیشتر نقاط استان، صاف و آفتابی بود و پدیده قابل ملاحظه‌ای از ایستگاه‌های هواشناسی گیلان گزارش نشد.

وی افزود: امروز ازبرم سیاهکل با ۳۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و صبح امروز ماسوله با ۱۵ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقاط گیلان بودند، همچنین دمای هوای رشت بین ۲۰ تا ۳۳ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد به تدریج یک سامانه خنک و بارشی وارد گیلان می‌شود و تا روز جمعه در استان ماندگار است، طی این مدت افزایش ابر، رگبار باران، همراه رعد و برق، وزش باد و کاهش دما به طور متوسط دو تا شش درجه در نقاط مختلف گیلان پیش‌بینی می‌شود.

سدیدی ادامه داد: بر اساس مدل‌های هواشناسی شدت این سامانه روز پنجشنبه پیش‌بینی شده است و در بعضی مناطق گیلان به ویژه ارتفاعات و دامنه‌ها می‌تواند شدید و قابل ملاحظه باشد و احتمال رعد و برق و بارش تگرگ در مناطق مستعد استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: البته بارش‌های این سامانه در گیلان به صورت گسترده و فراگیر نیست و تنها در بعضی نقاط استان اتفاق می‌افتد، این امکان وجود دارد که در بعضی نقاط بارشی نداشته باشیم، اما در مناطق بالادست در بازه زمانی کوتاه بارش‌های قابل ملاحظه رخ دهد که ممکن است باعث سیلاب موقت در مناطق پایین دست شود؛ بنابراین به شهروندان و مسافران توصیه می‌شود طی دو روز آینده از تردد و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها جدا پرهیز کنند.

کارشناس سازمان هواشناسی گیلان گفت: به کشاورزان و برنج‌کاران، همچنین کارخانجات برنج‌کوبی در گیلان توصیه می‌شود در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به جمع‌آوری و انتقال محصول به مکان‌های سرپوشیده اقدام و از هوادهی شلتوک‌ها در فضای باز خودداری کنند.

سدیدی افزود: بر اساس الگوهای هواشناسی از اواخر وقت جمعه، سامانه بارشی تضعیف و از گیلان خارج می‌شود و از روز شنبه تا اواسط هفته آینده مجدد شرایط برای جوی آرام، آسمانی صاف و آفتابی و هوای گرم در گیلان فراهم خواهد شد.

وی اضافه کرد: دریای خزر فردا کمی مواج است و ارتفاع موج حداکثر به ۷۰ سانتی‌متر می‌رسد، شرایط برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است، اما روز جمعه به تدریج آرام خواهد شد.

نظر شما