شناسهٔ خبر: 68414406 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

اف‌بی‌آی:

نشانه‌ای از مداخله خارجی در سوء قصد به جان ترامپ وجود ندارد

اف‌بی‌آی: اف‌بی‌آی اعلام کرد که بررسی حادثه سوء قصد به رئیس‌جمهوری سابق آمریکا نشان می‌دهد که عامل این سوءقصد به تنهایی عمل کرده و نشانه‌ای از مداخله‌ خارجی در آن وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، اف‌بی‌آی اعلام کرد که بررسی حادثه سوء قصد به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا نشان می‌دهد که «توماس متیو کروکس» عامل این سوءقصد به تنهایی عمل کرده و نشانه‌ای از مداخله‌ خارجی در آن وجود ندارد. 

اف‌بی‌آی افزود که رصد فعالیت‌های کروکس در فضای مجازی نشان‌ می‌دهد وی «مخلوطی از عقاید» را داشته است و تحقیق درباره سایر فعالیت‌های اینترنتی وی همچنان ادامه دارد. 

«کریستوفر ری» رئیس اف‌بی‌آی نیز پیش از طی گزارشی به کنگره درباره این حادثه گفته بود که مأموران این نهاد، پهپاد و دستگاه کنترل آن را در خودروی کروکس کشف کرده‌اند.

به گفته ری، کروکس حدود ساعت سه و ۵۰ دقیقه و چهار بعد از ظهر از این پهپاد استفاده کرده بود و حوالی محل سخنرانی و نه خود آن را مورد بررسی قرار داده بود. 

رئیس اف‌بی‌آی همچنین از کشف سه وسیله انفجاری نیز خبر داد و افزود که دو وسیله در خودروی کروکس و یکی از آنها نیز در محل سکونت وی قرار داشت. وی گفت که مهاجم زمانی که کشته شد، کنترل‌های از راه دور برای وسیله‌های انفجاری همراه خود داشت.

وی افزود که هنوز مشخص نیست چرا از حضور ترامپ روی صحنه سخنرانی انتخاباتی پیش از تیراندازی به وی ممانعت نشد. ری گفته بود که نشانه‌ای از این که عامل حمله همدستی داشته باشد، یافت نشده است.

این مقام اف‌بی‌آی گفت که تلاش برای ترور ترامپ نمونه‌ای از زندگی در فضایی که در آن سطح تهدیدات افزایش ‌یافته است.

به گفته ری، کروکس از برنامه‌های رمزگذاری شده پیام‌رسان استفاده می‌کرد و استفاده از چنین برنامه‌هایی به امری عادی تبدیل شده است. 

رئیس اف‌‌‌بی‌آی افزود که عامل تیراندازی دست‌کم هشت گلوله شلیک کرد، زیرا دست‌کم هشت پوکه جمع‌آوری شده است.

به گفته وی، مهاجم یک هفته پیش از تیراندازی حدود ۲۰ دقیقه از محل بازدید کرده بود و در صبح روز تجمع انتخاباتی ترامپ نیز به مدت حدود ۷۰ دقیقه و سپس بار سوم در بعد از ظهر از منطقه بازدید کرد که آن زمان پهپاد را به پرواز در آورد و در نهایت تیراندازی کرد.

 

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما