شناسهٔ خبر: 68413886 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

چند توصیه مشترک رهبری به همه دولت‌ها

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: استفاده از نیرو‌های جوان، مؤمن و انقلابی، از توصیه‌های مؤکد رهبر معظم انقلاب به مسئولان در دولت‌های گذشته بوده است چراکه لازمه پیشرفت کشور، استفاده از نیرو‌های باانگیزه، به واسطه جوانی و شادابی آن‌ها و همچنین ایمان راسخ آن‌ها به اسلام و آرمان‌های انقلاب است. 
اولین دیدار رهبر معظم انقلاب با هیئت دولت چهاردهم برگزار شد. معظم‌له در این دیدار ضمن بیان مسائل مرتبط با دولت، توصیه‌هایی را نیز به اعضای کابینه دولت چهاردهم داشتند که بخشی از آن‌ها برای مخاطبان و کسانی که بیانات ایشان را دنبال می‌کنند، آشناست. سنت رهبر معظم انقلاب این است که در کنار توصیه‌های اختصاصی متناسب با هر دولت، چند موضوع مشترک را به همه دولت‌ها فارغ از جهت‌گیری سیاسی آن‌ها توصیه می‌کنند که این نشان‌دهنده نگاه یکسان رهبری به دولت‌ها و کارگزاران نظام و تأکید ایشان بر پیگیری راه صحیح برای خدمت به مردم و پیشبرد منافع کشور و نظام است. 
۱: توصیه ایشان به همه دولت‌ها حضور در بین مردم و دیدن مشکلات و مسائل آن‌ها از نزدیک است. با این کار، هم مسائل واقعی مردم در اولویت مسئولان قرار می‌گیرد، هم تصمیمات اعضای دولت، به زندگی مردم نزدیک‌تر می‌شود و هم مردم به مسئولان کشور امیدوار می‌شوند. سفر‌های استانی، بهانه‌ای برای آشنا شدن مسئولان با مشکلات مردم است که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند. 
۲: استفاده از نیرو‌های جوان، مؤمن و انقلابی، از توصیه‌های مؤکد رهبر معظم انقلاب به مسئولان در دولت‌های گذشته بوده است چراکه لازمه پیشرفت کشور، استفاده از نیرو‌های با انگیزه، به واسطه جوانی و شادابی آن‌ها و همچنین ایمان راسخ آن‌ها به اسلام و آرمان‌های انقلاب است. 
۳: تأکید بر تکیه به توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور و همچنین شتاب‌بخشی به توانمندی‌های داخلی، از توصیه‌های همیشگی رهبر معظم انقلاب است که بیش از یک دهه به تمام دولت‌ها گوشزد کرده‌اند. به اعتقاد رهبر معظم انقلاب، کلید حل مشکلات کشور در داخل کشور است و دولت‌ها همواره باید نگاه‌شان به داخل باشد. 
۴: امید نبستن به دشمن و تلاش برای خنثی‌سازی سنگ‌اندازی‌ها و تحریم‌های دشمنان، یک دهه است که از سوی رهبر معظم انقلاب، خطاب به دولت‌های مختلف بیان می‌شود. فارغ از دل نبستن به دستان دشمنان، عدم‌اعتماد به دشمن و بدبینی نسبت به گفتار‌ها و رفتار‌های آن‌ها از تأکیدات همیشگی ایشان بوده است. 
همین چهار توصیه رهبرمعظم انقلاب اگر از سوی دولت چهاردهم رعایت شود، بسیاری از مشکلات کشور در مدت چهار سال عمر دولت حل خواهد شد، در غیر این صورت فقط فرصت‌ها می‌سوزد، چه آنکه دولت‌های دهه ۹۰ به این توصیه‌ها عمل نکردند و عمرشان تمام شد و فرصت‌های کشور نیز از دست رفت. 
۵: توصیه دیگر ایشان جنسی متفاوت از سایر توصیه‌ها دارد. رهبر معظم انقلاب همواره مسئولان کشور به ویژه آنان را که عهده‌دار مسئولیت‌های سنگین می‌شوند به تقویت معنویت توصیه می‌کنند. استفاده از فرصت سحر، خواندن نوافل به ویژه نافله شب، سحرخیزی، نماز اول وقت و به جماعت، انس با قرآن و تضرع به درگاه الهی از جمله این تأکیدات ایشان است. 
۶: مورد دیگر بحث فرصت زودگذر خدمت است که باید قدر آن را دانست و منشأ اثر بود. 
 جهان‌نیوز

نظر شما