شناسهٔ خبر: 68413300 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افتتاح ۸۱ پروژه سلامت طی هفته دولت در فارس/کمبود ۲ هزار تخت افتتاح ۸۱ پروژه سلامت طی هفته دولت در فارس/کمبود ۲ هزار تخت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از افتتاح ۸۱ پروژه حوزه بهداشت، درمان، سلامت و آموزش پزشکی در استان فارس همزمان با هفته دولت خبر داد.

صاحب‌خبر -

سیدوحید حسینی در نشست خبری گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهند رسید.

او افزود: البته پروژه‌های دیگری داریم که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و به زودی افتتاح خواهند شد نظیر بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی بوستان برای بیماران اعصاب و روان و شیمی درمانی و همچنین بیمارستان‌های دوم داراب و دوم مرودشت.

حسینی با بیان اینکه تلاش کردیم تا حوزه فعالیت بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی شیراز را گسترش دهیم، گفت: در همین راستا برای نخستین بار دفتر همکاری بین وزارت بهداشت تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز افتتاح شد که در حقیقت این دفتر، تبدیل به دفتر ما برای کشور‌های قرقیزستان، قزاقستان و تاجیکستان خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از همکاری با ۷ کشور دیگر نظیر عراق، آرژانتین، روسیه، یمن و... خبر داد و گفت: این همکاری‎ها با رعایت ضوابط علمی صورت می‌گیرد.

او در خصوص مطالبات پرستاران تصریح کرد: مطالبات این قشر واقعاً حق است و میزان تعرفه و اضافه کاری آنان پایین است و فرمایش آنان درست است، اما شیوه گفتن این اعتراضات را نامناسب می‌دانیم.

حسینی برخی از سختی‌های شغل پرستاری را یادآور شد و افزود: تعدادی زیادی از پرستاران مخصوصاً در یک برهه زمانی ۱۰ روزه دو برابر شیفت موظفی خود تلاش کردند تا هیچ آسیبی به سلامت مردم نرسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه امسال ترمیم حقوق را برای تمام پرسنل دانشگاه انجام دادیم، افزود: مطالبات پرسنل را تا پایان بهمن ۱۴۰۲ و اضافه کار را تا اسفندماه ۱۴۰۲ پرداخت کردیم.

او درباره کمبود‌های این دانشگاه گفت: اکثر ساختمان‌های ما مستهلک هستند. همچنین در شیراز ۲ هزار تخت کم داریم.

حسینی از کمبود ۸۰۰ نفر نیرو در قسمت درمانی در استان خبر داد و گفت: با مجوز‌هایی که داده می‌شود تلاش می‌شود تا بتوانیم نیرو‌های جدیدی را به دانشگاه اضافه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به توانمندی‌ها و دستاورد‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حیطه آموزشی اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی گروه هوش مصنوعی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان نخستین دانشگاه علوم پزشکی کشور، کسب ۲۹ مدال و عنوان برتر در المپیاد‌های علمی، قرار گرفتن در ردیف هزار دانشگاه برتر جهان در رتبه‌بندی شانگهای۲۰۲۳، کسب ۳۷ رتبه برتر دستیاران تخصصی و فوق تخصصی و کسب جایزه ملی کیفیت نماد ادغام از دیگر توانمندی‌های مجموعه دانشگاه در حوزه آموزشی هستند.

به گفته او، در حیطه پژوهشی نیز با تلاش‌های انجام شده طی سه سال گذشته، مجموعه دانشگاه از رتبه ششم میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به رتبه سوم ارتقا یافت و فناوران دانشگاه به ۴۹ رتبه اول تا سوم دست یافتند.

حسینی ثبت ۲۳ اختراع ملی و بین‌المللی در حوزه سلامت را از دیگر دستاورد‌های این حوزه در ۳ سال گذشته عنوان کرد و گفت: کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه نیز توانست از رتبه هفتم کشور، به رتبه نخست در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دست یابد.

او قرار گرفتن نام ۴۷ استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ردیف دو درصد برتر اساتید پراستناد جهان و کسب رتبه نخست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در برگزاری همایش‌های علمی بینالمللی در سطح کشور را از دیگر دستاورد‌های علمی به دست آمده در این حوزه دانست.

نظر شما