شناسهٔ خبر: 68410673 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

وعده کنکوری وزیر آموزش و پرورش به دانش‌آموزان

وعده کنکوری وزیر آموزش و پرورش به دانش‌آموزان

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای استفاده از نخبگان به عنوان مشاوران جوان رایزنی خواهیم کرد گفت: تاثیر معدل در کنکور دغدغه دانش‌آموزان است و بارها طی این چند روز گفتم که این موضوع را به شورای عالی انقلاب فرهنگی منعکس و پیگیری خواهم کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری ایسنا: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای استفاده از نخبگان به عنوان مشاوران جوان رایزنی خواهیم کرد گفت: تاثیر معدل در کنکور دغدغه دانش‌آموزان است و بارها طی این چند روز گفتم که این موضوع را به شورای عالی انقلاب فرهنگی منعکس و پیگیری خواهم کرد.

وعده کنکوری وزیر آموزش و پرورش به دانش‌آموزان

علیرضا کاظمی در نشست صمیمی با مدل آوران و افتخارآفرینان الپیمادهای علمی با بیان اینکه شما تصویر نظام تعلیم و تربیت ایران هستید اظهار کرد: تمام پیشرفت‌های کشور مدیون و مرهون زحمات ارزشمند شما، معلمان و خانواده‌های شماست.

وی با اشاره به اینکه شما با پیروزی و مدال آوری دل مردم ایران را شاد کردید افزود: شما در یک شرایط نابرابر و تحریمی پیروز شدید و این پیروزی بسیار دلچسب است.

وزیر آموزش و پرورش ویزا ندادن به دانش آموزان نخبه توسط برخی کشورها را ظلمی دانست که در عرصه جهانی شکل می‌گیرد خاطر نشان کرد: ما راهی برای دستیابی به قله‌های پیشرفت نداریم مگر با حضور شما که به راحتی می‌توانید سرعت  پیشرفت را ارتقاء دهید و سرعت بخشید.

کاظمی با تاکید بر اینکه ما قدردان شما نوجوانان و جوانان نخبه هستیم گفت: حضورم در اولین هفته کاری در این جلسه پیام مهمی دارد زیرا این حوزه راهبردی برای نظام تعلیم و تربیت است البته حرف‌ها و نکات و دغدغه‌های شما نشان می دهد که با وضعیت مطلبوب فاصله معناداری داریم. مشکلات زیر ساختی، نرم افزاری زیادی پیش روی جامعه نخبگان داریم که باید برطرف شود اما تلاش ما بر این است مشکلات با کمک شما کاسته و برطرف شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این ایراد زیرساختی است که نمی توانیم در دوره ابتدایی استعدادها را شناسایی و پرورش دهیم. یکی از رویکردهای ما توسعه عدالت آموزشی با بهبود کیفیت مدارس دولتی با توجه ویژه به مناطق محروم است.

وی با بیان اینکه باید تلاش کرد نخبگان همزمان با طی مسیر نخبگانی از سلامت روانی و جسمی بالایی برخودار باشند خاطر نشان کرد: باید عشق و دلبستگی به نظام و وطن دوستی  درون  شبکه نخبگانی حفظ شود. من نماینده شما در دولت می‌شوم. صدای شما خواهم بود؛ شما با یک برنامه مسنجم پیشنهاد بدهید تا پیگیری کنم. باید با الویت بندی مشکلات جامعه نخبگان دانش‌آموز را رفع کرد.

کاظمی با تاکید بر اینکه تاثیر معدل دغدغه دانش آموزان است و بارها طی این چند روز گفتم که این موضوع را به شورای انقلاب فرهنگی منعکس و پیگیری خواهم کرد گفت: باید زیرساخت‌های قانونی برای بهبود وضعیت و حمایت‌های لازم از نخبگان را ایجاد کرد. من به عنوان یک سرباز در نظام تعلیم و تربیت تمام مشکلات شما را پیگیری خواهم کرد و تلاش می کنم در رفع آنها از هیچ تلاشی دریغ نکنم. برای نخبگان کشور باید نقشه راه و چشم انداز داشته باشیم؛ اگر می خواهیم تاریخ ساز شویم و دستاوردها استمرار پیدا کند باید نقشه راهی در مسیر نخبگان داشته باشیم.

وی ادامه داد: رهبری تعبیر خوبی داشتند که نخبگان جواهرهای قیمتی هستید و باید قدر آنها را دانست و البته شما هم باید قدر خود را بدانید. باید نظام مسایل مشکلات نخبگانی را احصاء کنیم و راه حل‌های خوب ارائه دهیم. باید برای هر رشته المپیادی نقشه راهی تعیین شود و الزامات دستیابی به موفقیتها را نیز بررسی کنیم. باید یک ساماندهی با رویکرد انگیزشی برای مجموعه نخبگان دیده شود و باید از ظرفیت نخبگانی در جای جای کشور استفاده کرد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: برای استفاده از نخبگان به عنوان مشاوران جوان رایزنی خواهیم کرد و در آموزش و پرورش هم از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد.

 

نظر شما