شناسهٔ خبر: 68409463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دانش‌آموز اهل استان فارس در المپیاد جهانی نجوم طلا گرفت

شیراز - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: دانش آموز دبیرستان استعدادهای درخشان شهید دستغیب یک شیراز و عضو تیم ملی المپیاد نجوم و اخترفیزیک ایران در المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک با اقتدار بر سکوی نخست دنیا ایستاد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا روابط‌عمومی آموزش و پرورش فارس چهارشنبه از قول فرشید قاسمی اعلام کرد: محمدمهدی کشاورزی دانش آموز پایه یازدهم رشته ریاضی دبیرستان استعدادهای درخشان شهید دستغیب عضو تیم پنج نفره دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران اعزام شده به هفدهمین دوره المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک به میزبانی سازمان IOAA در برزیل بود.

قاسمی گفت:محمدی مهدی کشاورز برای دومین سال پیاپی است که به عضویت تیم ملی المپیاد نجوم اخترفیزیک جمهوری اسلامی ایران در آمده است.
وی افزود: این دانش‌آموز شیرازی موفق به کسب مدال طلا به همراه سایر اعضای تیم شد تا ایران با این نتیجه درخشان در جایگاه اول دنیا بایستد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در این المپیاد جهانی، اعضای تیم پنج نفره دانش‌آموزان ایران را آریا فاتح کرداری، آروین رسول زاده، حنانه خرم دشتی و علی نادری به سرپرستی دکتر حسین حقی، آرمان وثیق زاده و امیرحسین موسوی تشکیل دادند.

قاسمی ادامه داد: در این دوره از مسابقات پس از تیم دانش آموزی ایران، تیم های آمریکا، رومانی، کانادا، سنگاپور، انگلستان، آلمان، مجارستان، هند،تایلند به ترتیب در رتبه های بعدی قرار گرفتند.
وی گفت: این مسابقات از ۲۷ مرداد تا ۶ شهریور در برزیل برگزار شد و بیش از ۲۵۰ دانش‌آموز از ۵۷ کشور جهان در این مسابقات شرکت کردند.


این دانش آموز شیرازی سال گذشته نیز موفق شده بود به همراه تیم ملی المپیاد نجوم و اختر فیزیک کشور در المپیاد جهانی به میزبانی شهر سوچی روسیه، رتبه دوم تیمی را کسب کند.

نظر شما