شناسهٔ خبر: 68408089 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

«الیاس حضرتی» رئیس شورای اطلاع‌ رسانی دولت شد

«الیاس حضرتی» در حکمی از سوی رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای اطلاع رسانی دولت چهاردهم انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)امروز _چهارشنبه هفتم شهریور_ «الیاس حضرتی» در حکمی از سوی مسعود پزشکیان رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای اطلاع رسانی دولت چهاردهم انتخاب شد.

الیاس حضرتی کیست؟

الیاس حضرتی متولد ۲ مهر ۱۳۴۰، نظامی بازنشسته و سیاستمدار اصلاح‌طلب است که در شورای راهبری انتخاب کابینه دولت چهاردهم نیز حضور داشت.

وی در ششمین و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس حضور داشت و در ادوار سوم تا پنجم مجلس، نماینده رشت بود. او هم‌اکنون صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول روزنامه اعتماد است.

حضرتی فعالیت نظامی را پس از وقوع انقلاب ۱۳۵۷ در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز کرد، در خلال جنگ ایران و عراق از اعضای این نهاد بود و از ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۶ فرماندهی لشکر ۱۶ قدس را برعهده داشت. وی از موسسین حزب همبستگی و چندی دیگر از احزاب اصلاح‌طلبان و همچنین از اعضای مؤسس و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی است.

حضرتی به عنوان مدیرمسئول روزنامه اصلاح طلب اعتماد و چهره‌های نزدیک به مهدی کروبی، در یادداشتی به تعریف و تمجید از مهدی کروبی از سران فتنه ۸۸ پرداخت و کروبی را پرچمدار هشدار و انذار در خصوص انحرافات و اعوجاجات انقلاب معرفی کرده که عده‌ای از جریانات از حضور و تنفس او وحشت دارند. حضرتی در این یادداشت مدعی شده است که ماجرای سال ۸۸ برای جریانات افراطی یک فرصت تاریخی ایجاد کرد تا یاران امام (ره) و وفاداران به اساس انقلاب اسلامی و جوهره پاک جمهوری اسلامی را از سر راه بردارند. او در قسمتی از این یادداشت نوشته است: «زمانی که تصمیم گرفته شد جریان انقلاب اسلامی و اهداف و آرمان‌های آن بسته‌بندی شده و کنار گذاشته شود و جمهوری اسلامی، حاکمیت مردم و رأی مردم به بازی گرفته شود قطعاً کروبی مانع بزرگی در مسیر بود و باید به زندان و حصر می‌رفت و… حتی اینک هم که در حصر است، برخی افراد و جریانات از حضور و تنفس او وحشت دارند.»

نظر شما