شناسهٔ خبر: 68406648 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

سرمایه گذاری ۶۰ هزار میلیارد تومانی مخابرات برای ارتباطات

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: در سه سال گذشته برای توسعه بخش مخابرات ۶۰ هزار میلیارد تومان در بخش ثابت و سیار سرمایه‌گذاری شده است.

صاحب‌خبر -

مجید سلطانی در مراسم گردهمایی مدیران استانی مخابرات به منظور همیاری با دولت چهاردهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: ما یک خانواده بزرگ در کشور هستیم که از مراکز استان‌ها تا روستاها گسترده شده است.

وی افزود: درآمد عملیاتی شرکت مخابرات در سال ۹۹ به میزان هشت هزار و پانصد میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۲ به ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید. مشکل این است که هزینه‌ها نیز اضافه می‌شود، روند افزایش هزینه‌ها را کاهشی کرده‌ایم. در مخابرات ایران ۲ اتفاق رخ داد که افزایش درآمد عملیات و کاهش هزینه‌ها بود. با این حال هنوز شرکت مخابرات از نظر درآمد و هزینه در بخش ثابت به نقطه سر به سر نرسیده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات افزود: این شرکت در سه سال گذشته برای توسعه بخش مخابرات ۶۰ هزار میلیارد تومان در بخش ثابت و سیار سرمایه‌گذاری کرده است. با این وضعیتی که شرکت مخابرات و اپراتورها در موضوع درآمدی دارند از موضوع توسعه دور نمانده‌اند و عقب‌گرد نکرده‌اند. تقریبا نزدیک همین ۶۰ همت بابت حق السهم در بخش سیار و ثابت به دولت پرداخت کردیم.

سلطانی خاطرنشان کرد: به علت عدم توانایی تنظیم‌گر در بخش تنظیم‌گری نتوانسته به نقطه سر به سر در موضوع درآمد و هزینه برسد. در سال ۱۴۰۲ قرار بود سه چالش برای مخابرات حل شود. اثر این کار و عدم تنظیم‌گری به موقع و مناسب حداقل عدم النفع ۴ همت داشته است. موضوع ابلاغ تعرفه‌های تجاری، عدم اصلاح تعرفه lss (اجاره‌ای که شرکت‌های خصوصی بابت کابلی که از شرکت مخابرات به خانه مردم می‌رود پرداخت می‌کنند) و عدم تصویب بسته‌های ارتباطی سه چالشی هستند که رفع نشدن آن‌ها باعث ضرر مالی بسیار زیادی شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات تصریح کرد: طرح نجما (توسعه نهضت فیبرنوری) را در سه سال گذشته با تمام چالش‌هایی که وجود داشت پیش بردیم که روند آن ادامه دارد. کاری که درنظر داریم برای چهار سال آینده انجام دهیم این است که ما در کشور نیاز به جهش و تحول بنیادین داریم. درست است که توسعه در حال انجام است، اما باید سرمایه‌گذاری بیشتری صورت بگیرد چرا که کشور وسیع است و شبکه بزرگی دارد.

وی تاکید کرد: کاری که سال گذشته انجام دادیم طرح تحول بنیادین شبکه بود که به صورت آزمایشی در استان سمنان انجام شد. تنها با این طرح است که می‌توانیم در تمام کشور این طرح را اجرایی کنیم. بازسازی و نوسازی شبکه مخابرات هدف اصلی است که باید به دنبال سرمایه‌گذاری انجام شود.

سلطانی گفت: در این طرح تعهد دادیم که دو سوم اعتبار را تامین کند اما برای یک سوم باقی مانده نیاز به کمک مالی در ابتدای کار دارد. اگر این یک سوم کمک مالی در هر قالبی  برای هر استان تامین شود، تحول بنیادین شکل خواهد گرفت. قول و عمل ما تا کنون صادقانه بوده و پس از این نیز صادقانه خواهد بود تا اتفاقات خوبی در دولت چهاردهم رخ دهد.

نظر شما