شناسهٔ خبر: 68405801 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون توسعه‌ مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور

ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۱۳۰ هزار زندانی در کشور وجود دارد

زنجان -ایرنا- معاون توسعه‌ مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور گفت:ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۱۳۰ هزار زندانی در کشور وجود دارد که در این راستا اشتغال صنعت محور و خوابگاه - کارگاه در اولویت قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، نصرالله ابراهیمی روز چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل زندان های استان زنجان با تاکید بر اینکه امور زندان‌های کشور چند اولویت مهم را در سال جاری در دستور کار دارد، افزود: یکی از این مسائل مهم، توجه به اشتغال زندانیان است.

ابراهیمی با بیان اینکه با کارهای انجام گرفته توانسته‌ایم برای ۵۰ هزار زندانی اشتغال ایجاد کنیم، اضافه کرد: امروزه یک زندانی به تناسب شغلی که انجام می‌دهد حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون ریال دریافتی دارد و می‌تواند کمک حال خانواده‌اش باشد.

به گفته ابراهیمی، سالانه ایجاد یک مجموعه تولیدی بزرگ در استان‌های کشور در درون یا بیرون زندان پیگیری یا اجرا می‌شود و تا پایان سال هر استان باید یک کارگاه یا کارخانه تولیدی را در این خصوص افتتاح کند.

وی با بیان اینکه در احادیث و روایات به مساله مهم عدل و امنیت و آرامش به عنوان دو رکن اصلی بقای نظام اسلامی تاکید شده است، اظهار داشت: بر این اساس باید عدل را در خدمتگزاری اسلامی مد نظر خود قرار دهیم.

این مسوول با بیان اینکه منویات مقام معظم رهبری را نیز باید در خصوص اصلاح و تربیت مددجویان زندانی و تبدیل زندان به عنوان دانشگاه و آموزشگاه نیکوکاری ها مورد توجه قرار دهیم، گفت: اگر بخواهیم تعریفی از زندان داشته باشیم زندان پدیده ای خطرناک بوده که انکار آن ناممکن است.

وی با بیان اینکه ۲ گروه از انسان ها به جهت احقاق حق و حکمرانی قضایی براساس احکام قضایی و کیفری به حبس محکوم می شوند، اضافه کرد: یک گروه جزو اشرار و مرتکبان جرایم خشن هستند که مکرر دچار جرم می شوند و هرگز اصلاح نمی‌شوند و گروه دومی کسانی هستند که برای اینکه بین شاکی و متشاکی رضایت ایجاد شود ناگزیر حکم قضایی به صدور حبس برای آنها منجر می شود که امکان اصلاح آنها وجود دارد.

معاون توسعه‌ مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور ادامه داد: برای اصلاح و تربیت مددجویان منطبق بر پژوهش های صورت گرفته اگر تغییر در رویکرد، بینش و نگرش خود به حوزه زندانبانی نداشته باشیم امکان تحقق گفتمان امامین انقلاب میسر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه برای تحقق هدفگذاری ها باید شاخص های فلاکت جامعه را تغییر داد، گفت: فعالیت بخش خصوصی و کارآفرینان برای اشتغالزایی در حوزه مددجویان زندانی به عنوان محور اصلاح و تربیت باید مد نظر قرار گیرد.

ابراهیمی با بیان اینکه امور زندان ها در سال جاری سه اولویت را مورد توجه قرار داده است، افزود: محور اصلی مولدسازی دارایی های این سازمان است چون با توجه به اهداف و سیاست ها بیشترین اعتبار در نگهداشت آنها هزینه می شود.

تکمیل طرح‌های عمرانی امور زندان‌های کشور به ۹۵ همت نیاز دارد

وی اضافه کرد: هم اکنون ۱۰۳ طرح عمرانی در ۲۷۹ موسسه کیفری در سراسر کشور فعال است که تکمیل آنها به ۹۵ همت(هزار میلیارد تومان) بودجه نیاز دارد.

ابراهیمی افزود: ارزش تملک‌ دارایی های سازمان زندان‌های کشور سال گذشته ۱.۵ همت بود که ۵۰ درصد آن تحقق یافت.

وی با بیان اینکه امسال این میزان به مبلغ ۳.۲ همت افزایش یافته است، اظهار داشت: با احتساب کل این سرمایه، هفت یا هشت سال طول می‌کشد تا طرح های عمرانی موسسات کیفری امور زندان‌ها تکمیل شود.

این مسوول با تاکید بر اینکه مولدسازی در این خصوص می‌تواند بسیار راهگشا باشد، ادامه داد: قبل از تشکیل دولت چهاردهم مقرر شد که ۳۵ همت طی قانون برنامه هفتم توسعه و ۹۵ همت نیز طی قانون برنامه هشتم به امور زندان‌های کشور اختصاص یابد که امیدواریم هرچه سریعتر اجرایی شود.

معاون توسعه‌ مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور یکی دیگر از برنامه‌های مهم این سازمان را هوشمندسازی و ارتقای دادرسی الکترونیکی عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر ۸۲ درصد دادرسی‌های زندان‌های کشور به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

در ادامه این مراسم از زحمات سه ساله حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی در سمت مدیرکل زندان های استان زنجان قدردانی و سید مجتبی حسینی به عنوان مدیر جدید این سازمان معرفی شد.

نظر شما