شناسهٔ خبر: 68405758 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عضو شورای اسلامی شهر مشهد:

نجف الگوی خوبی برای ارتقای فرهنگ میزبانی در مشهد است

زهرا اسماعیلی

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امروز باید در خصوص ارتقای فرهنگ میزبانی، شهر نجف را الگو قرار داد. همانطور که فرهنگ میزبانی در ایام اربعین از سوی میزبانان عراقی به شایستگی جا افتاده و با همه وجود از زائران امام حسین(ع) در این ایام پذیرایی می‌کنند، باید این فرهنگ در دهه پایانی ماه صفر نیز در مشهد ترویج و گسترش یابد.

صاحب‌خبر -

حسن موحدیان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تحقق میزبانی مطلوب از زائران دهه پایانی صفر در مشهد اظهار کرد: در مباحث فرهنگی باید گفت که کلان شهر مشهد به عنوان یک کلان شهر مذهبی در سطح ملی و فراملی اثرگذار است و زائری که به مشهد می‌آید توشه معنوی می‌گیرد. ضمن اینکه اثرگذاری کار فرهنگی زمانبر بوده و باید استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مشهد یک شهر خدماتی است، افزود: امروز می‌بینیم نیشابور با ۶۰۰۰ سال قدمت هنوز جمعیتش به نیم میلیون نفر نمی‌رسد اما مشهد با اینکه قدمت آن از نیشابور کمتر است حدود ۶ میلیون جمعیت را در خود جای داده است. همچنین ۵۲ درصد از هتل‌های ایران در مشهد قرار دارد و این به برکت وجود بارگاه منور رضوی و وجود مقدس علی‌بن‌موسی الرضا(ع) است.

موحدیان با اشاره به میزبانی شایسته از زائران در سه روز پایان ماه صفر تصریح کرد: تنها ۳۶۵ روز در سال سه روز پایان صفر برای میزبانی از زائران امام رضا(ع) باید این فرهنگ جا بیفتد تا مردم مشهد همه امکاناتی که در اختیار دارند را در اختیار زائران قرار دهند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: باید در سه روز آخر ماه صفر طوری فرهنگ میزبانی در بین شهروندان مشهدی جا بیفتد که خانه هر مشهدی تبدیل به بیت جوادالائمه(ع) برای میزبانی از امام رضا(ع) شود.

وی افزود: در این خصوص باید کار فرهنگی صورت گیرد که البته هم اکنون این کار از سوی مسئولان ذی‌ربط در حال انجام است و اقدامات خوبی هم در این راستا صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: امروز باید در خصوص ارتقای فرهنگ میزبانی، شهر نجف را الگو قرار داد همانطور که فرهنگ میزبانی در ایام اربعین از سوی میزبانان عراقی به شایستگی جا افتاده و با همه وجود از زائران امام حسین(ع) در این ایام پذیرایی می‌کنند. باید این فرهنگ در دهه پایانی ماه صفر نیز در مشهد ترویج و گسترش یابد.

انتهای پیام

نظر شما