شناسهٔ خبر: 68405713 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قالیباف قهرمانی تیم المپیاد دانش‌آموزی نجوم ایران را تبریک گفت

تهران - ایرنا - رئیس مجلس شورای اسلامی کسب مقام نخست المپیاد دانش‌آموزی نجوم توسط نوجوانان ایرانی را تبریک گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدباقر قالیباف روز چهارشنبه - ۷ شهریورماه - در پیامی نوشت: کسب پنج مدال طلای المپیاد نجوم به‌دست دانش‌آموزان آینده‌ساز و تیزهوش ایرانی را به این نوجوانان عزیز، معلمان ایشان و به همه ملت ایران تبریک می‌گویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این پیام افزود: روشنی آینده ایران در گرو پیشرفت مداوم و مرزشکنی‌های علمی است و موفقیت این نوجوانان همه ما را به افق پیش‌روی کشور امیدوارتر می‌سازد.

وی در این پیام خاطرنشان کرد: حمایت از این نوجوانان و معلمانشان و البته تلاش خود آن‌ها، باید تا فتح قله‌های پرافتخارتر برای ایران اسلامی بی‌وقفه ادامه یابد.

به گزارش ایرنا، تیم المپیاد نجوم دانش آموزی ایران با کسب پنج نشان طلا، مقام نخست هفدهمین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک را از آن خود کرد.

آریا کرداری، آروین رسولزاده، حنانه خرمدشتی، محمدمهدی کشاورزی و علی نادری لردجانی اعضای تیم دانش آموزی ایران بودند که موفق به کسب جام رتبه نخست برای کشورمان شدند.

این مسابقات به میزبانی سازمان IOAA از ۲۷ مرداد تا ۶ شهریور در کشور برزیل برگزار شد و بیش از ۲۵۰ دانش‌آموز از ۵۷ کشور جهان در این مسابقات شرکت کردند.

نظر شما