شناسهٔ خبر: 68405048 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار خراسان شمالی: نقشه راه ما در دولت چهاردهم دنبال کردن اسناد توسعه است

استاندار خراسان شمالی در آیین بهره برداری از پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش شهرستان اسفراین در محل اردوگاه دانش آموزی شهید مطهری گفت: نقشه راه ما در دولت چهاردهم دنبال کردن اسناد توسعه در تمامی استان‌ها و حرکت در مسیر برنامه است که این مهم باید با همراهی تمام دستگاه‌های اجرایی در خراسان شمالی محقق شود. استاندار خراسان شمالی در آیین بهره برداری از پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش شهرستان اسفراین در محل اردوگاه دانش آموزی شهید مطهری گفت: نقشه راه ما در دولت چهاردهم دنبال کردن اسناد توسعه در تمامی استان‌ها و حرکت در مسیر برنامه است که این مهم باید با همراهی تمام دستگاه‌های اجرایی در خراسان شمالی محقق شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاري برنا، محمدرضا حسین نژاد افزود: یکی از تاکیدات دولت چهاردهم ادامه مسیر توسعه فرهنگی، اجتماعی و عمرانی است.

وی اظهار داشت: در هفته دولت امسال ۵۷۰ پروژه افتتاح و به بهره برداری می‌رسد که بخش عمده آن افتتاحیه است به طوری که ۵۲۷ پروژه با اعتبار ۲۲۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به افتتاحیه هاست.

حسین نژاد یکی از اقدامات دولت شهید رئیسی را اتمام پروژه‌های ناتمام عنوان کرد و گفت: بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان پروژه بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان وجود دارد که امیدواریم هر چه سریع‌تر به بهره برداری برسد.

نماینده مردم شهرستان‌های اسفراین و بام صفی آباد نیز در این آئین اظهار امیدواری کرد در مسیر پیشرفت کشور، مجلس و دولت کمک کنند تا ۴ سال آینده، استان خراسان شمالی و شهرستان‌های اسفراین و بام و صفی آباد در شاخص‌های توسعه کشوری، ارتقا یابند.

هادی قوامی با تقدیر از ساکنین محلی روستای کلات افزود: کشاورزان و باغداران این منطقه نهایت همراهی برای ساخت این اردوگاه را داشته اند.

وی گفت: دولت وفاق ملی این پیام را دارد که، چون شرایط کشور سخت است از ظرفیت دلسوختگان استفاده کنیم تا مسیر توسعه شتاب گیرد.

فرماندار اسفراین نیز در این آئین با برشماری پروژه‌های هفته دولت بیان داشت: در هفته دولت امسال ۷۴ پروژه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی و یا به بهره برداری می‌رسد که این ۷۴ طرح شامل حوزه‌های آموزشی، برق‌رسانی، عمرانی، اقتصادی، اشتغالزایی، مسکن، فرهنگی، آسفالت معابر، احداث و ارتقاء سایت‌های مخابرات، پارک‌ها و بوستان‌ها و راه‌های روستایی هستند.

مسلم نوری ادامه داد: در طی این هفته گلنگ زنی محور اسفراین به نقاب و طرح مجموعه ورزشی، فرهنگی و تفریحی گود کشتی چشمه زینل خان اسفراین، افتتاح اردوگاه دانش آموزی، استخر کارگران، اجرای روکش آسفالت محور چهل حصار به زرق آباد و محور فرطان به دهستان میلانلو، احداث پارک شهید سلیمانی (پارک مسافر)، احداث ۱۱ کیلومتر شبکه برق فشار ضعیف و متوسط، احداث خط تقویتی گاز شهر اسفراین، توسعه سیستم‌های انتقال به وسیله فیبر نوری و راه اندازی اینترنت پرسرعت شهری، احداث کانال انتقال آب و لوله گذاری روستا‌های خیرآباد، عمارت و قاسم خان و احداث زمین چمن مصنوعی در روستای توی و چشمه خالد آباد با حضور مسئولین کلنگ زنی و یا به بهره برداری می‌رسد.

مسلم نوری ادامه داد: با اجرای پروژه محور اسفراین به نقاب فاصله شهرستان اسفراین به نقاب که ۷۰ کیلومتر است به ۴۵ کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد.

وی از بهره برداری ۸۷ واحد مسکن ملی خبر داد و افزود: کل پروژه‌های مسکن ملی شهرستان اسفراین تعهد دولت در افق ۴ ساله ۵۵۶۸ واحد می‌باشد که در حال حاضر حدود ۵۶۷۲ واحد در قالب پروژه‌های انبوه سازی و خودمالکی شهری و روستایی در دست اجرا می‌باشد که اسفراین در سطح استان دارای رتبه اول و از تعهد دولت نیز جلوتر می‌باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسفراین پروژه شاخص در حوزه اقتصادی را پروژه عملیات حرارتی تنش زدایی کردن فولاد شرکت توسعه صنعتی نوتاش نصیر اسفراین عنوان کرد و افزود: این پروژه با ظرفیت تولید سالانه ۱۰ هزار تن در سال با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان و اشتغالزایی حداقل ۲۰ نفر با حضور مسئولین به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام

نظر شما