شناسهٔ خبر: 68405005 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

شمار شهدای نوار غزه به ۴۰ هزار و ۵۳۴ و شهدای رسانه به 174 نفر رسید

درحالی که وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از هفتم اکتبر۲۰۲۳ تاکنون ۴۰ هزار و ۵۳۴ شهروند فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند، با شهادت دو خبرنگار دیگر در این باریکه، شمار شهدای رسانه در جنگ نسل‌کشی غزه به 175 نفر رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، وزارت بهداشت فلسطین در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، مرتکب ۴ مورد کشتار علیه غیرنظامیان در نوار غزه شد که در نتیجه آن ۵۸ نفر شهید و ۱۳۱ نفر دیگر مجروح شدند.

طبق این گزارش، تا این لحظه نیز تعدادی از قربانیان زیر آوار و در خیابان‌ها مانده‌اند و نیروهای امدادی و دفاع شهری توان رسیدن به آن ها را ندارند.

با احتساب این شهدا، شمار شهدای غزه از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۴۰ هزار و ۵۳۴ نفر و شمار مجروحان نیز به ۹۳ هزار و ۷۷۸ نفر رسید.

این در حالی‌است که هنوز بیش از ۱۰ هزار نفر در نوار غزه مفقود و زیر آوار هستند.

بنابر این گزارش، در حمله اشغالگران صهیونیست به اردوگاه النصیرات در مرکز باریکه غزه دو خواهر و برادر فلسطینی که هر دو خبرنگار هستند، به شهادت رسیدند.

منابع پزشکی اعلام کردند: در بمباران خانه‌ای در اردوگاه النصیرات محمد عبد ربه، خبرنگار فلسطینی و خواهرش شهید شدند. او در شرکت رسانه‌ای المناره فعالیت داشت.

با شهادت این دو خبرنگار، شمار شهدای رسانه از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته به 175 نفر افزایش یافت.

رژیم صهیونیستی از زمان شروع جنگ علیه باریکه غزه، به رغم انتقادهای شدید نهادهای بشردوستانه به عمد خبرنگاران فلسطینی را به منظور جلوگیری از پوشش جنایات این رژیم، هدف قرار می دهد.

ممانعت از ورود خبرنگاران خبرگزاری‌های بین‌المللی به باریکه غزه، کار را برای خبرنگاران محلی سخت کرده است.

انتهای پیام

نظر شما