شناسهٔ خبر: 68404114 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نصب ۸ دوربین ثبت سرعت و هوشمندسازی ۲ تقاطع سبزوار

در هفته دولت عملیات نصب ۸ عدد دوربین ثبت سرعت و هوشمندسازی ۲ تقاطع با هزینه بیش از ۸ میلیارد تومان در سبزوار به اتمام رسید.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری سبزوار گفت: با هدف کاهش وقوع حوادث رانندگی، افزایش ایمنی و کنترل سرعت تردد خودرو‌های سواری عملیات، این دوربین‌های کنترل سرعت در بزرگراه‌های سطح شهر نصب شد.
 
ابوالقاسم سنایی فرد افزود: این دوربین‌ها با هزینه بیش از هفت میلیارد تومان در بزرگراه‌های ابریشم، شهدای هسته‌ای و شهید حاج قاسم سلیمانی، به همت عوامل فنی و اجرایی سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری نصب شد.
 
وی همچنین به عملیات هوشمندسازی دو تقاطع موسوم به کوشک و امداد با هزینه یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان اشاره کرد و گفت: با استفاده از این سیستم هوشمند، حجم ترافیک در این دو تقاطع تشخیص داده و به کنترلر منتقل می‌شود.
 
سنایی راد با بیان اینکه مرکز کنترلر پس از دریافت اطلاعات و پردازش آنها، برحسب ضرورت، مدت زمان چراغ‌های راهنمایی و رانندگی را تغییر می‌دهد، گفت: همچنین با نصب نرم افزار ترافیکی، امکان نمایش چیدمان ترافیکی در تقاطع از جمله فانوس ها، ایجاد موج سبز در تقاطع‌ها و هماهنگ‌سازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی تقاطع‌های مرتبط از طریق مرکز کنترل ترافیک فراهم می‌شود.
 
وی توضیح داد: این دو طرح سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری سبزوار در روز پنجشنبه هشتم شهریور ماه به‌مناسبت هفته دولت و همزمان با دیگر طرح‌های مدیریت شهری به بهره‌برداری می‌رسد.

نظر شما