شناسهٔ خبر: 68404009 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

فال حافظ

فال حافظ فردا پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ را اینجا بخوانید

در خبر زیر فال حافظ فردا پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ بر اساس ماه تولدتان را بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش شمانیوز: فال حافظ یکی از سنت‌های محبوب و قدیمی ایرانیان است.فال حافظ  با استفاده از اشعار حافظ شیرازی برای پیش‌بینی آینده یا دریافت راهنمایی‌های معنوی و اخلاقی انجام می‌شود. فال حافظ به دلیل سبک شاعرانه و عرفانی خاص اشعار حافظ، بسیار پرمحتوا و چند‌بُعدی است و به همین دلیل هر کس می‌تواند برداشت خاصی از آن داشته باشد. فال حافظ بین ایرانیان از جایگاه و شأن ویژه‌ای برخوردار است. 

فروردین :

آن که پامال جفا کرد چو خاک راهم

خاک می‌بوسم و عذر قدمش می‌خواهم

من نه آنم که ز جور تو بنالم حاشا

بنده معتقد و چاکر دولتخواهم

تعبیر:

انسان فداکاری هستید و در زندگی در حق بسیاری از خودگذشتگی نشان داده اید، با این که خوبی ها را با بدی جواب داده اند اما شما به راهی که در پیش گرفته اید اعتقاد دارید. گاهی در مورد آینده نگرانی. نگرانی تو بی مورد است، زیرا خدا تو را در همه حال یاری خواهد کرد.

اردیبهشت :

جلوه بخت تو دل می‌برد از شاه و گدا

چشم بد دور که هم جانی و هم جانانی

سر عاشق که نه خاک در معشوق بود

کی خلاصش بود از محنت سرگردانی

تعبیر:

بخت و طالع تو بسیار بلند است و با تمام مشکلات و سختی‌هایی که داری به مقصود خود خواهی‌رسید. از چشم بد حسودان و بدخواهان به خدا پناه ببر؛ چراکه بزودی دلت شاد و لبت خندان و زندگیت زیبا و سعادتمند خواهد گردید.

خرداد :

زین خوش رقم که بر گل رخسار می‌کشی

خط بر صحیفه گل و گلزار می‌کشی

اشک حرم نشین نهانخانه مرا

زان سوی هفت پرده به بازار می‌کشی

تعبیر:

خداوند بزرگ به تو آنقدر که لازم است نعمتهای خود را بخشیده است. برای نیتی که داری به خوبی چاره اندیشی کن و برای انجام آن عجله به خرج مده. زیرا اجرای این نیت نیاز به آمادگیهای بیشتری دارد که تو اکنون فاقد آن هستی. از دوستان و اطرافیان مورد اعتماد و دلسوز یاری بگیرید و مشورت کنید تا انشالله در آینده نزدیک به خواسته دل برسید.

تیر :

دوش از مسجد سوی میخانه آمد پیر ما

چیست یاران طریقت بعد از این تدبیر ما

ما مریدان روی سوی قبله چون آریم چون

روی سوی خانه خمار دارد پیر ما

تعبیر:

اگر فکر می کنی راه درست را انتخاب کرده ای ،حتی اگر شکست خوردی مایوس نشو وبه راهت ادامه بده و سعی کن خودت آینده خودت را بسازی.

مرداد :

ساقیا آمدن عید مبارک بادت 

وان مواعید که کردی مرواد از یادت 

در شگفتم که در این مدت ایام فراق 

برگرفتی ز حریفان دل و دل می‌دادت 

تعبیر:

پایان دوره ی غم و اندوه و فرارسیدن دوران خوشی بر شما مبارک باشد. هرگز سختی هایی که در این مدت کشیده ای را از یاد مبر. و اگر نذری کرده ای آن را ادا کن.

شهریور :

بی مهر رخت روز مرا نور نماندست 

وز عمر مرا جز شب دیجور نماندست 

هنگام وداع تو ز بس گریه که کردم 

دور از رخ تو چشم مرا نور نماندست 

تعبیر:

انسان تنها زندگی بی روح و تاریکی دارد. آرزویی را که در دل می پروری هرچند غیر ممکن به نظر میرسد ولی با اندکی صبر و درایت مشکلات ان قابل حل است و ارزویت دست یافتنی. ناامید مباش و دست از طللب مکش و به خدا توکل کن.

مهر :

ساقی ار باده از این دست به جام اندازد 

عارفان را همه در شرب مدام اندازد 

ور چنین زیر خم زلف نهد دانه خال 

ای بسا مرغ خرد را که به دام اندازد 

تعبیر:

نوبتی هم باشد نوبت توست که موفقیت شامل حالت شود و از این پیروزی اطرافیانت نیز بی بهره نمانند. مواظب دور و بر خودت باش عده ای می‌خواهند که چوب لای چرخ تو بگذارند. تو کوشش خودت را بکن، خداوند حیله ی آنها را خنثی می کند.

آبان :

گلعذاری ز گلستان جهان ما را بس

زین چمن سایه آن سرو روان ما را بس

من و همصحبتی اهل ریا دورم باد

از گرانان جهان رطل گران ما را بس

تعبیر:

دلت را به دست محبوبی سپرده‌ای و بجز او به چیزی فکر نمی‌کنی. بر اسم و رسم دنیا پا گذاشته‌ای و زندگی‌ات را فقط با وجود او خوش می‌دانی. وقت و عمر  خود را صرف بدست آوردن آرزوهای محال مکن که عمر همانگونه که آب جاری روان است، می‌گذرد. به جای گلایه کردن از قضا و قدر الهی به خودت و داشته‌هایت نگاه کن. تو چیزهایی داری که بسیاری در آرزوی داشتن آنها هستند.

آذر :

دلم رمیده شد و غافلم من درویش

که آن شکاری سرگشته را چه آمد پیش

چو بید بر سر ایمان خویش می‌لرزم

که دل به دست کمان ابروییست کافرکیش

تعبیر:

بر سر دو راهی قرار گرفته‌اید. زندگی را سخت می‌گیرید و در ناامیدی به سر می‌برید. احساس پوچی و بیهودگی می‌کنید. گمان می‌کنید سختی‌هایی که به جان خریده‌اید، هدر رفته و زندگی‌تان هیچ نتیجه‌ای نداشته، اما ماهی را هروقت از آب بگیرید تازه است. از همین جایی که هستید شروع کنید و راه خود را انتخاب کنید تا به هدف برسید.

 دی :

مزن بر دل ز نوک غمزه تیرم 

که پیش چشم بیمارت بمیرم

چنان پر شد فضای سینه از دوست 

که فکر خویش گم شد از ضمیرم

تعبیر:

آنقدر که به فکر دیگرانی به فکر خودت نیستی و فقط به این فکر می کنی به عهدی که با دوستانت بسته ای عمل نمایی. در این روزگار پر غوغا بهتر است بیشتر به فکر خود باشی تا بتوانی گلیمت را از آب بیرون بکشی. خودت را دست کم نگیر که اگر همت کنی موفقیت با توست.

بهمن :

چو دست بر سر زلفش زنم به تاب رود

ور آشتی طلبم با سر عتاب رود

چو ماه نو ره بیچارگان نظاره

زند به گوشه ابرو و در نقاب رود

تعبیر:

از این لج و لجبازیها درمانده و مستأصل شده‌ای و در مقابل هر عملی نتیجه‌ای معکوس می‌گیری، اما بدان که روزگار خوشی در انتظار شماست. مراقب باش که از شما سوءاستفاده نکنند، که هرکس دنیا به او روی خوش نشان دهد‌، دیگران در وی طمع می‌کنند.

اسفند :

ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد

   دل رمیده ما را رفیق و مونس شد

به بوی او دل بیمار عاشقان چو صبا

فدای عارض نسرین و چشم نرگس شد

تعبیر:

ستاره‌ی اقبال به شما رو کرده است، سعی کن از این فرصت استفاده کنی. دل خود را از کینه ها و بدی ها خالی کن و به دنبال کارهای بیهوده و افکار باطل نرو که پشیمان خواهی‌شد، دنبال کارهای عاقلانه برو که نتیجه‌ی آن را خواهی دید.

نظر شما