شناسهٔ خبر: 68403547 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر جدید نفت ونزوئلا منصوب شد

رئیس‌جمهوری ونزوئلا با صدور حکمی «دلسی رودریگز» را به‌عنوان وزیر جدید نفت این کشور منصوب کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به‌نقل از تلویزیون دولتی ونزوئلا، نیکلاس مادورو روز سه‌شنبه (ششم مرداد) طی حکمی دلسی رودریگز را به‌عنوان وزیر نفت جدید ونزوئلا و هکتور اوبرگون را به‌عنوان مدیرعامل شرکت ملی نفت ونزوئلا (پدوسا) منصوب کرد.

پیش از این، پدرو تله‌چیا که قرار است به‌سمت وزیر صنعت ونزوئلا منصوب شود، به‌عنوان وزیر نفت و هم‌زمان مدیرعامل شرکت پدوسا ونزوئلا فعالیت داشت.

این تغییر یک ماه پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا و پیروزی مادورو برای سومین دوره پیاپی رخ داده است.

این در حالی است که مخالفان به نتایج انتخابات اعتراض دارند و بعضی از متحدان مادورو، ازجمله لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهوری برزیل، و گوستاوو پترو، رئیس‌جمهوری کلمبیا، از دولت ونزوئلا خواسته‌اند تا آرای کامل را منتشر کند.

رودریگز افزون بر سکانداری وزارت نفت همچنان به فعالیت خود به‌عنوان معاون رئیس‌جمهوری ادامه خواهد داد. این زن ۵۵ ساله یکی از نزدیک‌ترین متحدان مادوروست که پیش‌تر در سمت‌های مختلفی ازجمله وزارت اطلاعات و امور خارجه هم حضور داشته است.

این انتصاب رودریگز را در رأس بخش اصلی اقتصاد ونزوئلا قرار می‌دهد، زیرا بهبود این کشور به‌ سرعت افزایش تولید نفت بستگی دارد.

مادورو هدف تولید روزانه یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت را برای شرکت پدوسا تعیین کرده است، بااین‌حال این هدف هنوز محقق نشده است.

در اوایل ماه جاری میلادی، در پی آسیب‌دیدن یک خط لوله انتقال نفت پالایشگاه «ال پالیتو»، نفت به دریای کارائیب ونزوئلا نشت کرد و ۲۸ مایل خط ساحلی را تحت‌تأثیر قرار داد، این نشت پس از شکسته‌شدن خط لوله انتقال نفت به یک نیروگاه برق رخ داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما