شناسهٔ خبر: 68403336 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

پیام مهم نماینده جنبش جهاد اسلامی به جهان عرب

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: امت عربی و اسلامی باید نقش واقعی خود را در سطح منطقه و جهان دوباره احیا کنند و از وابستگی به آمریکا خارج شوند و با بازگشت دوباره به اسلام واقعی نه فقط از ملت فلسطین، بلکه از تمامی مستضعفان جهان در برابر توحش و ددمنشی صهیونیست‌ها حمایت و پشتیبانی کنند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: جنایات بی‌حد و مرز این روز‌های رژیم صهیونیستی در غزه سرخط رسانه‌های خبری جهان است. برهمین اساس، با «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو کردیم.

دفاع‌پرس: ۱۱ ماه از جنگ غزه سپری شده است، از یک طرف، در این مدت شاهد جنایت بی‌حد و مرز صهیونیست‌ها در سکوت جوامع بین‌المللی، علیه مردم مظلوم غزه هستیم و از سوی دیگر مذاکراتی برای برقراری آتش‌بس در غزه انجام می‌شود که تقریبا هر دفعه بدون نتیجه پایان می‌یابد. تحلیل شما از روند فعلی جنگ و تداوم یا توقف آن چیست؟ 

جنگ غزه درحال حاضر با حمایت غیرعادی آمریکا و غرب وارد یازدهمین ماه خود شده است و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه همچنان ادامه دارد. در این جنگ آمریکایی‌ها به‌تنهایی ۵۰ هزار تن انواع بمب، مواد منفجره، موشک و راکت را به رژیم صهیونیستی ارسال کرده‌اند. 

بر همین اساس نیز رژیم صهیونیستی تا به امروز بیش از ۸۰ هزار تن بمب و مواد منفجره را بر سر مردم غزه ریخته است. این در حالی است که این مردم مظلوم و مقتدر همچنان به مقاومت و پایداری خود ادامه می‌دهند. 

 اما مشکلی که در غزه وجود دارد، این است که مردم این منطقه با رنجی فوق‌العاده و غیرعادی مواجه هستند؛ در جنگ غزه تا به امروز ۴۱ هزار نفر شهید و ۹۱ هزار نفر مجروح شده‌اند. ضمن اینکه نزدیک به ۱۰ هزار نفر از مردم غزه نیز مفقود هستند و هزاران نفر دیگر هم به‌صورت غیرمستقیم به دلیل بیماری یا گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند. 

در این جنگ بیمارستان‌ها، مدارس و مناطق مسکونی بمباران می‌شوند و حمله به کودکان و زنان بی‌گناه نیز همچنان ادامه دارد. فقدان امکانات بهداشتی و پزشکی و گرسنگی و تشنگی هم موجب وخامت اوضاع مردم غزه شده است.

حمایت همه‌جانبه آمریکایی‌ها از رژیم صهیونیستی نیز دست این رژیم را برای جنایات بیشتر در غزه باز گذاشته است و جهان هم در برابر این جنایت‌ها سکوت کرده است و هیچ کاری انجام نمی‌دهد. 

به نظر من یکی از مهم‌ترین دلایلی که موجب شده این جنگ ادامه پیدا کند، ضعف دولت آمریکا و مماشات دولت این کشور با دولت افراط‌گرای نتانیاهو در رژیم صهیونیستی است. چون دولت آمریکا هم یهودی است و با وجود اینکه شخص بایدن یک کاتولیک مسیحی است، ولی با این حال صهیونیست‌تر از خود صهیونیست‌ها است.

وزیر امور خارجه آمریکا هم یک یهودی است؛ به معنای واقعی کلمه، دولت آمریکا یک دولت صهیونیست است و طبیعی است که از دولت یهودی و افراط‌گرای نتانیاهو حمایت کند.

سومین مؤلفه‌ای که موجب ادامه پیدا کردن جنگ غزه شده، ضعف کشور‌های عربی در تمام سطوح اعم از سیاسی، فکری، اخلاقی و ارزشی است؛ وحدت نیز در بین کشور‌های عربی مع‌الاسف رنگ باخته است.

موضوع تاسف‌آور دیگر این است که کشور‌های عربی نه‌تنها وحدت ندارند، بلکه به آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز وابسته هستند. تمام این مسائل و موضوعات موجب شده تا این وضعیت بر روند صلح تاثیر بگذارد و موجب شود که تا امروز این جنگ متوقف نشود و ادامه داشته باشد. 

دفاع‌پرس: به نظر شما چرا مذاکرات برقراری آتش‌بس به نتیجه نمی‌رسد و کدام طرف زیاده‌خواهی و سنگ‌اندازی می‌کند؟

در حال حاضر تنها فردی که کلید و یا بهتر بگویم شاه‌کلید مذاکرات را در دستان خود دارد، شخص نتانیاهو است. حال در این میان حتی سازمان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی که خواهان توقف جنگ هستند، هیچ قدرتی ندارند و نمی‌توانند جنگ را متوقف کنند؛ لذا نتانیاهو مانع اصلی توقف جنگ غزه است و به دو دلیل تمایلی به پایان جنگ ندارد. اولین دلیلی که به نتانیاهو اجازه نمی‌دهد، تن به آتش‌بس بدهد، تمایل به ماندن در قدرت است. به همین دلیل هم نتانیاهو به جنگ ادامه خواهد داد. دلیل دیگری که موجب شده تا نتانیاهو جنگ را متوقف نکند، نبود فشار کافی بین‌المللی بر رژیم صهیونیستی است. رژیم صهیونیستی تا امروز در قبال جنایت بی‌شمار خود در غزه مورد بازخواست بین‌المللی قرار نگرفته است. زیرا اگر روند غیر از این بود، مطمئنا وضعیت به صورت دیگری رقم می‌خورد. 

دفاع‌پرس: اتحاد و انسجام گروه‌های مقاومت اسلامی در جنگ غزه که در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین صورت می‌گیرد، بسیار مشهود و تاثیرگذار است؛ ارزیابی شما از نقش این گروه‌ها در مبارزه با صهیونیست‌ها چگونه است؟ 

گروه‌های مقاومت اسلامی در جنگ غزه نقطه عطفی ایجاد کردند؛ اگر این گروه‌ها در کنار مردم غزه که در جنگ غیرعادی گرفتار شده‌اند و با تمام دنیا و با توانمندی‌های آن مقابله می‌کنند نبودند، نمی‌توانستند در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت کنند.

گروه‌های مقاومت تاثیر بسیار مهمی بر پایداری ملت فلسطین دارند و ظهور و ایجاد جنبش‌های مقاومت کمک‌های زیادی به مردم فلسطین به‌ویژه مردم غزه کرده است. بر این اساس، اولین نمونه آن را می‌توان حزب‌الله لبنان نام برد که در جنوب لبنان حضور دارد و از روز اول جنگ عملیات‌های خود را در حمایت از مردم غزه آغاز کرد و موجب تضعیف، فرسودگی و خستگی رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی شد و توان بازدارندگی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه ایجاد کرد.

دومین گروه انصارالله یمن و همچنین دولت صنعاء است که آنها در زمینه اقتصادی ضربه بسیار سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد کرده‌اند. ضمن اینکه آنها از طریق قطع جریان دریانوری و قطع شریان اقتصادی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ دامنه جنگ را گسترش دادند.

سومین گروه، جریان‌های مقاومت در عراق هستند که فشار بسیار زیادی را به رژیم صهیونیستی وارد کردند و این پیام را به رژیم اشغالگر دادند که اگر به جنایات خود ادامه بدهد، این امکان وجود دارد که جنگ در منطقه گسترش پیدا کند. در واقع این موارد، عامل بسیار مهم و موثری بودند که به مقاومت مردم غزه کمک کرد.

چهارمین حامی که از همه مهم‌تر است، جمهوری اسلامی ایران است. ایران به‌عنوان یک کشور مهم منطقه‌ای و جهانی نقش بسیار فعال و پویایی در حمایت از مردم فلسطین و به‌ویژه مردم غزه ایفا می‌کند. 

پنجمین عامل توده‌های امت عربی و آزادی‌خواهان جهان هستند. ما شاهد بودیم که تظاهرات‌های زیادی در سطح جهان انجام شد که این موضوع در مبارزه و مقاومت مردم غزه در برابر رژیم صهیونیستی بسیار تاثیرگذار بود. ضمن اینکه تظاهرات‌ها و اقدام‌های اعتراضی فشار بسیار زیادی را به دنیای غرب وارد کرد. 

نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که برای غرب، مرگ مردم کشور‌های جهان سوم به‌ویژه فلسطینیان اصلا مهم نیست؛ زیرا آنها به این موضوع اهمیتی نمی‌دهند و آنقدر به سیاست‌های خود ادامه می‌دهند تا آخرین فلسطینی کشته شود. در حقیقت غرب آماده نابود کردن تمام مردم فلسطین است تا بتواند به خواسته‌ها و سیاست‌های شوم خود برسد. این مسئله به خوبی نشان می‌دهد که تمامی شعار‌هایی که غربی‌ها در زمینه دفاع از حقوق بشر و مردم فلسطین می‌دهند، فقط وقت‌کشی و دروغ‌گویی بوده است. در حال حاضر هم آن چیزی که غرب را تحت فشار قرار داده، تحولی بوده است که ما در افکار عمومی مردم کشور‌های غربی در قالب تجمعات حمایتی شاهد آن بودیم.

بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها ۵۵ درصد جوانان ۱۸ الی ۲۴ سال در انگلیس خواستار نابودی اسرائیل هستند. در آمریکا نیز در این بازه سنی این رقم ۵۰ درصد است که تعدادی زیادی از آنها خواستار نابودی اسرائیل هستند و تعدادی دیگر هم نه‌تنها خواستار نابودی اسرائیل هستند، بلکه با مردم فلسطین هم همراه شدند.

تحولات عظیمی که ما شاهد آن هستیم یک اهرم فشار است که فشار بسیار زیادی را به رژیم صهیونیستی، آمریکا و غرب وارد کرده و سیاست‌های آنها را در منطقه تحت‌الشعاع قرار داده است. ضمن اینکه با کمال تاسف حکام عربی مشکل دیگر ما هستند که در برابر جنایت صهیونیست‌ها در غزه سکوت کرده‌اند و تا امروز هیچ کاری را انجام نداده‌اند. نخبگان عربی هم در قبال جنایت صهیونیست‌ها هیچ کاری نکرده‌اند و حکومت‌های خود تحت فشار قرار نداده‌اند. 

برخی از رسانه‌های عربی هم در این ماجرا بسیار ضعیف عمل کردند و به یک الگوی خجالت‌آور و ذلت‌بار در جهان عرب تبدیل شده‌اند. ولی خوشبختانه با این تحولی که در افکار عمومی غرب ایجاد شد، این نقطه ضعف را پوشاند و توانست مانعی را در برابر ذلتی که برخی از رسانه‌های عربی دچار آن شده بودند، ایجاد کند.

حال در این میان برخی از رسانه‌های عربی مانند الجزیره و المیادین نقش خودشان را به خوبی ایفا کردند و عملکرد خوبی را از خودشان ارائه دادند. اما برخی از رسانه‌ها مثل العربیه عربستان سعودی برعکس شیوه ذلت‌باری را درپیش گرفتند.

دفاع‌پرس: بعد از اینکه صهیونیست‌ها شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را در تهران ترور کردند، جمهوری اسلامی ایران وعده انتقام داد. اما با توجه به اینکه خوانخواهی شهید هنوز از سوی ایران صورت نگرفته است، ترس و وحشت را در سرزمین‌های اشغالی دوچندان کرده است. تحلیل شما از پاسخ ایران و نگرانی‌هایی در داخل جامعه صهیونیستی ایجاد شده، چیست؟

رژیم صهیونیستی، رژیم ناپایداری است و می‌توان گفت که شیرازه این هم پاشیده و بسیار سست شده است و تحمل ضربات بزرگ را ندارد. به‌همین دلیل این رژیم با ابزار‌های قدرت به‌نوعی مورد حمایت قرار گیرد تا بتوانند آن را سرپا نگه دارند؛ زیرا می‌دانند که یک ضربه واقعی به این رژیم آنرا از بین می‌برد.

به همین دلیل هم دیدیم که وقتی فقط پاسخ حزب‌الله مطرح شد، ناو‌های هواپیمابر آمریکایی و همچنین زیردریایی‌های اتمی این کشور با تمامی ابزار‌ها و تجهیزات آن به منطقه آمدند. همچنین شاهد بودیم که هماهنگی امنیتی شدیدی بین فرماندهان آمریکایی و فرماندهان رژیم صهیونیستی ایجاد شد.

تقریبا با بسیج کردن تمام مزدوران آمریکایی در منطقه سعی می‌کنند تا به ایران فشار بیاورند که پاسخ خود کاملا محدود کند. آنها به خوبی می‌دانند که جامعه اسرائیل بسیار جامعه ضعیفی است و تحمل هیچ ضربه‌ای را ندارد و یک ضربه کاری به این رژیم می‌تواند خسارات و آسیب‌های فراوانی را به آن وارد کند.

سید حسن نصرالله در سخنان چند وقت قبل خود به این موضوع هم اشاره کرد که ما می‌توانیم در ظرف یک ساعت شمال فلسطین اشغالی را از کار بیندازیم و تمامی کارخانه‌های و تاسیسات آن را نابود کنیم.

اما به‌رغم این ضعفی که رژیم صهیونیستی دارد، نباید فراموش کنیم که توسط متحدان خود کاملا حمایت می‌شود. این حمایت از تمامی سطوح و به‌صورت کاملا بی‌سابقه و غیرعادی است. در واقع می‌توان گفت که آمریکا در خدمت رژیم صهیونیستی است. این وضعیت درباره غرب هم صادق است و دنیای غرب هم در تمام سطوح از رژیم صهیونیستی به‌صورت کامل حمایت و پشتیبانی می‌کند. موضوع دیگر اینکه در غرب تمام فعالیت‌ها در خدمت رژیم صهیونیستی است.

از طرف دیگر مشاهده می‌کنیم که رژیم صهیونیستی ۱۱ ماه است که درگیر جنگ است، ولی به‌رغم حمایتی که از سوی غربی‌ها می‌شود، ساکنان شهرک‌های رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی نمی‌توانند زندگی کنند.

بخش کشاورزی در شمال فلسطین اشغالی تعطیل است

بر اساس آخرین آماری که داریم بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ هزار نفر از شمال سرزمین‌های فلسطین اشغالی مهاجرت کردند. ضمن اینکه بخش گردشگری این رژیم کاملا نابود شده و این خسارت بالغ بر ۳ میلیارد دلار است. بخش کشاورزی این رژیم هم تقریبا نابود شده است و میزان خسارت نیز در حدود ۳ میلیارد دلار است.

موضوع دیگر اینکه مناطق اطراف حومه غزه در داخل رژیم صهیونیستی از چرخه عادی زندگی خارج شدند و تقریبا می‌توان گفت که فلج شدند و هیچ فعالیت اقتصادی را در این مناطق شاهد نیستیم. در واقع رژیم صهیونیستی گرفتار وضعیت بسیار دشواری در داخل شده است. ضمن اینکه این رژیم در حالت آماده‌باش قرار دارد و یک حالت عصبی را در میان مردم و ساکنان این رژیم شاهد هستیم که بر نوع و روند زندگی در این رژیم تاثیر گذاشته است.

در همین رابطه هم شاهد بودیم که سید حسن نصرالله در سخنانی اشاره کرده بودند که این عدم پاسخگویی خود بخشی از پاسخگویی است. در واقع باید گفت نگهداشتن رژیم صهیونیستی در یک نوع حالت ترس موجب فرسودگی این رژیم در تمامی سطوح اقتصادی، اجتماعی و اقتصادی و سایر سطوح شده است. این وضعیت موجب شده تا هزینه بسیار زیادی به رژیم صهیونیستی تحمیل شود و این رژیم و جامعه آن را به یک جامعه سست و ناپایدار تبدیل کند.

نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که پیامد‌های این جنگ برای رژیم صهیونیستی بسیار زیاد بوده است. یکی از این پیامد‌ها این بوده که ۵۵۰ هزار نفر صهیونیست از هفتم اکتبر تا امروز از فلسطین اشغالی مهاجرت کرده و به خارج رفتند. البته این افراد، افرادی عادی نبودند و همه آنها از نخبگان بودند که مدارک تحصیلی بالایی داشتند.

از طرف دیگر تقریبا ۱۰ هزار نفر از صاحبان سرمایه از فلسطین اشغالی رفتند و از این سرزمین برای همیشه مهاجرت کردند و روند اقتصادی این رژیم به همین دلیل شدیدا تحت تاثیر قرار گرفته و به همین دلیل رژیم صهیونیستی با دو مشکل مواجه شده است. مشکل اول، کمبود نیروی انسانی و مشکل دوم، کاهش سرمایه است. در حال حاضر سرمایه‌ای که رژیم صهیونیستی در قبل از هفتم اکتبر داشته نسبت به امروز ۶۰ درصد به دلیل جنگ غزه کاهش پیدا کرده است.

دفاع‌پرس: پیام و پیشنهاد شما به‌عنوان عضوی فعال در جبهه مقاومت اسلامی به کشور‌های غربی و عربی و اسلامی در رابطه توقف جنایت صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم غزه چیست؟

استکبار جهانی و سازمان‌های جهانی که فقط ادعا می‌کنند و فاقد ارزش‌های اخلاقی هستند و برخی از حکام عرب نیز از این ارزش‌ها تهی هستند و بویی از مروت، شرف و عدالت نبرده‌اند.

ملت فلسطین سال‌هاست که علیه رژیم صهیونیستی در حال نبرد است و سالهاست که چهره واقعی رژیم اشغالگر را برای مردم دنیا آشکار کرده است؛ لذا دنیا باید در کنار فلسطینی‌ها باشد. 

ملت فلسطین در برابر دشمنی قرار دارد که از اخلاق و انسانیت فارغ است و تنها چیزی که می‌شناسد قدرت و منافع است. 

این دنیای امروز ما است که استکبار در آن به معنی واقعی کلمه یک مافیای واقعی است که بر جهان و بر سرنوشت جهان حکومت می‌کند و در واقع منشاء آن استکبار جهانی است و استکبار جهانی آمده تا بر اساس منافع خود و در تمامی سطوح بر جهان حکومت کند.

استکبار جهانی برای اینکه به خواسته‌های خود برسد، حاضر است تمام ارزش‌های اخلاقی و انسانی را زیر پا بگذارد؛ حال با کمال تاسف ما این موضوع را نه فقط در غرب بلکه در تمامی نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌المللی که توسط غربی‌ها ایجاد شده نیز مشاهده می‌کنیم.

سازمان‌های بین‌المللی که ادعای حقوق بشر دارند، نمی‌توانند درباره مسئله فلسطین و جنگ غزه اقدام مفیدی را انجام دهند. امروز این سازمان‌ها فلج و بی خاصیت شده‌اند، آن هم به دلیل وتوی آمریکا و فشاری که این کشور به آنها وارد می‌کند.

به طور مثال چند روز قبل شاهد بودید که سخنگو و نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با چه وقاحتی صحبت کرد و همه هم متاسفانه سخنان او را تائید کردند. در واقع باید گفت که نماینده آمریکا همه را وادار کرد تا سخنان او را تائید کنند. علت این رفتار نماینده آمریکا هم به این دلیل است که همین سازمان‌های بین‌المللی توسط مافیا‌هایی که مبتنی بر زر و زور هستند، ایجاد شده‌اند.

به نظر من با توجه به این دلایل شکست سازمان‌های بین‌المللی در حل مسئله فلسطین ثابت شده است و ثابت کرده‌آند در کنار اینکه شکست خورده هستند، بویی از اخلاق نیز نبرده‌اند، به نفع بشریت نیستند و نمی‌توانند هیچ کاری برای بشریت انجام دهند. چرا که ایده آنها مبتنی بر این نیست که انسان خلیفه خداوند بر روی زمین است، بلکه ایده آنها بر اساس زر و زور شکل گرفته است. 

موضوع دیگر اینکه این سازمان‌ها ثابت کرده‌اند که اخلاق‌مدار و متعهد به ارزش‌ها نیستند، بلکه همه آنها تحت فشار‌های سیاسی و تبلیغاتی غرب قرار دارند و حاضر هستند واقعیت‌ها را تحریف و به خاطر اینکه صهیونیست‌ها افکار آنها را به دنیا تحمیل کنند.

ما در یک مرحله تاریخی بسیار حساس قرار داریم، در این مقطع نه فقط مردم فلسطین بلکه همه باید وارد میدان مبارزه شوند. امروز تمامی آزادی‌خواهان جهان باید در برابر رژیم صهیونیستی قد علم کنند و چهره واقعی رژیم صهیونیستی را برای جهانیان افشا کنند.

امت عربی و اسلامی باید نقش واقعی و پیش‌رو خود را در سطح منطقه و دنیا دوباره احیا و باید یک تغییر واقعی را در منطقه و سطح جهان ایجاد کنند و از وابستگی به آمریکا رها شوند. امت عربی و اسلامی باید به ارزش‌های اصلی و واقعی خود بازگردند و این اصل همان اصل اسلام عزیز است. در واقع اگر می‌خواهیم به اصول خود بازگردیم، باید به اسلام برگردیم؛ چرا که این اسلام بود که به بشریت ارزش و انسانیت داد و عدالت را مطرح کرد. بر همین اساس یک وظیفه مهم بر گردن مسلمانان و اعراب است و آن اینکه بپا خیزیم و یک بار دیگر به کتاب اسلام که همان قرآن است، بازگردیم.

ما باید با بازگشت دوباره به اسلام و قرآن نه فقط از مردم فلسطین که از تمامی مستضعفان جهان در برابر توحش و ددمنشی غربی‌ها و صهیونیست‌ها حمایت و پشتیبانی کنیم.

دفاع‌پرس: همانطور که می‌دانید، جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس در برابر جهان استکبار ایستاد و فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و مقاومت را به معنی واقعی کلمه صرف کرد؛ به نظر شما تبیین و ترویج این فرهنگ که برگرفته از فرهنگ عاشورا است، از طریق رسانه و هنر چه تاثیری در تقویت روحیه آزادگان جهان برای مبارزه با استکبار جهانی دارد؟ 

فرهنگ مقاومت مبتنی بر اساسی است که به آن اشاره کردید. اما متاسفانه جهان امروز جهان مبتنی بر زر و زور است. این وضعیت به ویژه بعد از جنگ جهانی دوم ایجاد شده است. متاسفانه بعد از جنگ جهانی دوم دنیا نه بر اساس عدالت و اخلاق بلکه بر اساس زور سازماندهی شده است.

با کمال تاسف امروز هرکسی که قدرت و زور دارد می‌تواند حرف‌های خود را واقعی جلوه دهد. کلینتون گفته بود که اگر یک فرد قوی، دروغی را بگوید همه آن را باور می‌کنند و علت آن هم این است که او زور و قدرت دارد.

اما این قدرتی که ما در اختیار داریم، فقط به خاطر قدرت مادی نیست، بلکه به خاطر قدرت فکری، اعتقادی و ارزشی است. پس ما هم اگر می‌خواهیم با دشمنان خود درگیر شویم باید بر اساس قدرت ارزشی و اعتقادی خودمان با آنها (غرب) رو در رو شویم. ما بر خلاف غرب، از قدرت و سلاح برای دفاع از ارزش‌های خودمان استفاده می‌کنیم. این در حالی است که در غرب برای حمایت از سیاست‌ها و منافع خودشان از قدرت و زور استفاده می‌کنند.

در حقیقت باید گفت تفاوتی که ما با غرب داریم این است که ما برای حمایت از ارزش‌های خودمان جهاد می‌کنیم. اما ارزش‌ها در غرب بازیچه هستند و آنها از ارزش‌ها به‌عنوان بازیچه استفاده می‌کنند تا سیاست‌ها و منافع خودشان را محقق کنند.

مفهوم مقاومت برای ما یک مفهوم ارزشی است

تفاوت دیگری هم که ما با غرب داریم، این است که ما از ارزش‌های خودمان بر اساس آیات مبارک قرآن کریم دفاع می‌کنیم. حتی زمانی هم که از زور و سلاح استفاده می‌کنیم به دلیل حفظ ارزش‌های خودمان است. ضمن اینکه برعکس غرب، قدرت برای ما همیشه در مسیر حفظ ارزش‌ها بوده است و به همین دلیل مفهوم مقاومت برای ما یک مفهوم ارزشی است که از آن برای مقابله با سیاست‌های غربی‌ها استفاده می‌کنیم. حالا اینجا به یک نکته هم اشاره کنم و آن این است که ما در سطوح مادی نمی‌توانیم به پای غرب برسیم. قدرت و امکاناتی که آنها دارند مطمئنا از ما بیشتر است و به همین خاطر اگر می‌خواهیم با آنها دربیافتیم باید با تاکید بر ارزش‌های خودمان و با تاکید بر نقاط قوت خودمان باشد.

ما اگر در سال‌های گذشته مقداری شکست خوردیم به دلیل شکست ما در اطلاع‌رسانی و روایت بود. زیرا نتوانستیم روایت‌های خودمان را به خوبی جا بیاندازیم و آن را بیان کنیم. اما چرا رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر موفق شد؟ فکر نکنید به خاطر قدرت نظامی بود، بلکه مقداری زیادی از آن به دلیل قدرت اطلاع‌رسانی آنها و قدرت سیطره آنها بر موسسات فرهنگی بود.

رژیم صهیونیستی و صهیونیسم در ۱۰۰ سال گذشته واقعیات را تحریف کرد و بر تمامی ماشین اطلاع رسانی و فرهنگی غرب سیطره انداخت و واقعیات را وارونه جلوه داد و تا آنجایی که توانست واقعیات را تغییر و آن را به خورد دیگران داد. نمونه آن هم هالیوود بود؛ چرا که هالیوود بزرگترین نهاد سینمایی و فرهنگی غرب است، ولی می‌بینیم که به صورت کامل تحت سیطره صهیونیسم است.

صهیونیست‌ها و یهودیان آمدند و در همین هالیوود فیلم ساختند و افکار خودشان را داخل این فیلم‌ها و آثار به خورد تمامی بشریت دادند و واقعیت را تحریف کردند و فرهنگ را دگرگون کردند. به همین دلیل در سایه رویارویی‌های بزرگی که در غزه شاهد آن هستیم می‌توانیم دروغ‌های غرب، اسرائیل و رژیم صهیونیستی را از طریق همین جنگ فرهنگی و رسانه‌ای افشا کنیم. ما اگر بتوانیم جبهه اطلاع رسانی و جبهه فرهنگی خودمان را متحول کنیم می‌توانیم ارزش‌ها و اهداف خودمان را محقق کنیم.

نظر شما