شناسهٔ خبر: 68402731 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۳۰۰۰ میلیارد تومان ارزش پروژه‌های خراسان شمالی از ابتدای سال

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: ارزش مجموعه پروژه های اقتصادی بهره برداری شده از ابتدای سال تاکنون، قریب به ۳۰۰۰ میلیارد تومان است.

صاحب‌خبر -

ناصر فخر موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد با اشاره به پروژه‌هایی که در هفته دولت افتتاح می‌شوند، اظهار داشت:  ارزش مجموعه پروژه های اقتصادی بهره برداری شده از ابتدای سال تاکنون، قریب به 3000 میلیارد تومان است. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی در تشریح این پروژه ها و طرح ها اظهار داشت: در هفته دولت 1255 میلیارد تومان افتتاحیه و کلنگ زنی در حوزه اقتصادی پیش بینی شده است که از این میزان 800 میلیارد تومان  افتتاحیه و بهره برداری و 455 میلیارد تومان نیز ارزش سرمایه گذاری و کلنگ زنی طرح های اقتصادی است. 

فخر موحدی با اشاره به سهم صنعت در این پروژه‌ها، تصریح کرد: سهم بخش صنعت از طرحها و پروژه‌های اقتصادی هفته دولت 534 میلیارد تومان و سهم بخش کشاورزی نیز 365 میلیارد تومان است.

وی توسعه تولید گل قرمز در جاجرم، کارخانه ی تولید شن و ماسه در جاجرم، تولید رینگ های فولادی در اسفراین، مجموعه گلخانه در شهرستان مانه، گلخانه سبزیجات و صیفیجات در فاروج و ترمینال فرآوری پسته در بام و صفی آباد را برخی از طرح ها و پروژه های بهره برداری شده امسال در حوزه اقتصادی عنوان کرد.

وی از تعریف و برنامه ریزی برای تکمیل 13 زنجیره  ارزش راهبردی نیز یاد کرد و گفت: امروزه اسفراین قطب فولاد و جاجرم در حوزه آلومینیوم، گرمه در تولید منیزیم و پتروشیمی و صنایع پایین دستی آن فرصت تکمیل این زنجیره ها را ایجاد کرده اند. 

فخر موحدی از احیای 147  واحد راکد و از ارتقای ظرفیت 192 واحد صنعتی در استان خبر داد و افزود: امروز یک واحد مرغداری راکد بعد از 30 سال ، فعال شد و با تولید 20 هزار قطعه مرغ آغاز به کار کرد. 

وی برگزاری 8 رویداد تانا، جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی، برگزاری 66 جلسه کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید با 620 مصوبه را از دستاوردهای فراوان در حوزه های اقتصادی عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما