شناسهٔ خبر: 68402425 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

معرفی و بررسی صرافی کوینکس (coinex)

این صرافی با وجود امنیت بالا و ابزارهای متنوع، امکانات زیادی را برای مشتریان خود فراهم می‌کند و به همین دلایل محبوبیت زیادی نیز پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -
---------------- رپورتاژ آگهی -----------------


در سالیان اخیر بسیاری از صرافی‌های جهانی و بین‌المللی به‌دلیل وجود تحریم‌ها، ارائه خدمات خود را به ایرانیان قطع کرده‌اند؛ اما هنوز صرافی‌هایی هستند که همچنان به ساکنان ایران نیز خدمات می‌دهند و CoinEx یکی از همین صرافی‌هاست. این صرافی با وجود امنیت بالا و ابزارهای متنوع، امکانات زیادی را برای مشتریان خود فراهم می‌کند و به همین دلایل محبوبیت زیادی نیز پیدا کرده است. برای استفاده از خدمات کوینکس نیازی به احراز هویت نیست؛ اما شما امکان احراز هویت را نیز در این صرافی خواهید داشت. در ادامه به معرفی صرافی CoinEx و بررسی ویژگی‌ها و کاربردهایش می‌پردازیم تا بیشتر با این صرافی آشنا شوید.
 

تاریخچه‌ای از صرافی کوینکس


صرافی coinex در سال ۲۰۱۷ توسط یانگ هایپو، یکی از افراد فعال و تاثیرگذار در زمینه بلاک‌چین‌ها و ارزهای دیجیتال تاسیس شد. از همان ابتدای کار این صرافی شاهد رشد زیادی بود و به‌مرور زمان دیگر اعضای تیم کوینکس از شرکت‌های مالی و اینترنتی پیشرو در جهان به این صرافی پیوستند. این صرافی توکن اختصاصی خود به نام CoinEx Token (CET) را در سال ۲۰۱۸ عرضه کرد و اکنون از این رمزارز برای تخفیف در کارمزدهای مالیاتی استفاده می‌کند. Coinex از ابتدای مسیر تمرکز بالایی روی امنیت کاربران داشت و اکنون از تکنولوژی‌ها و سیستم‌های پیشرفته‌ای برای این کار استفاده می‌کند. همچنین این صرافی در سال‌های اخیر قابلیت معاملات مارجین و فیوچرز (قراردادهای آتی) را نیز به خدمات خود اضافه کرده و همواره به‌دنبال پیشرفت و ارتقای سیستم خود است.
 

ویژگی‌های کوینکس


برای انتخاب صرافی مناسب برای انجام معاملات جهانی باید قبل از هر چیز ویژگی‌ها و ابزارهای هر صرافی را بررسی کنید تا بتوانید تصمیمی آگاهانه بگیرید. در ادامه توضیحات بیشتری درباره مزایا و معایب صرافی کوینکس می‌دهیم.
 

مزایا


ازجمله مزایای استفاده از صرافی CoineEx می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
   - کوینکس از ارزهای دیجیتال متنوعی (مانند بیت‌کوین، اتریوم و لایت‌کوین) پشتیبانی می‌کند و امکان مبادله بیشتر رمزارزها را در این صرافی خواهید داشت.
   - شما می‌توانید در این صرافی انواع معاملات را با کارمزدهای رقابتی و پایین انجام دهید و با استفاده از توکن coinex برای آن‌ها تخفیف نیز بگیرید.
   - CoinEx از تدابیر امنیتی پیشرفته‌ای مانند احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA) و کیف‌پول‌های سرد برای حفظ امنیت اطلاعات کاربران خود استفاده می‌کند؛ بنابراین، در این صرافی می‌توانید با اطمینان کامل به معامله و خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید.
   - این صرافی طراحی ساده و کاربرپسندی دارد و برای مبتدیان نیز مناسب است؛ تمامی اطلاعات و ابزارهای صرافی کوینکس در دسترس شما هستند و می‌توانید به‌راحتی از تمامی امکانات آن بهره‌مند شوید.
   - اگر زبان انگلیسی را به خوبی بلد نیستید هم نیازی به نگرانی ندارید؛ چراکه CoinEx از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توانید زبان سایت را روی فارسی قرار دهید. همچنین امکان پرسیدن سوالات خود را به زبان فارسی از پشتیبانی شبانه‌روزی این صرافی خواهید داشت.
   - این صرافی اپلیکیشنی نیز برای دسترسی بهتر به حساب و ابزارهای خود فراهم کرده است که اپلیکیشن موبایل کوینکس برای اندروید و IOS عرضه شده‌اند. با استفاده از برنامه coinex می‌توانید سریع و آسان از امکانات این صرافی استفاده کنید.
   - صرافی coinex طرح‌های تشویقی و مسابقات مختلفی نیز برگزار می‌کند که می‌توانید با شرکت در آن‌ها جوایز متعددی برنده شوید.
   - با توجه به تکنولوژی‌های پیشرفته مورد استفاده این صرافی، سرعت عملکرد آن نیز بسیار افزایش یافته است و می‌توانید معاملات را سریع و در لحظه انجام دهید؛ اینگونه کنترل بیشتری روی قیمت خرید یا فروش رمزارزها به‌صورت اسپات خواهید داشت.
 
 

معایب


هرچند که صرافی coinex مزایای زیادی دارد؛ اما مانند هر پلتفرم و صرافی دیگری دارای معایبی نیز است که باید قبل از تصمیم‌گیری با آن‌ها آشنا باشید. نقدینگی کم در بعضی از ارزهای دیجیتال یکی از همین معایب است که در برخی موارد موجب سرعت پایین در اجرای سفارشات و انجام معامله می‌شود. همچنین این صرافی از ارزهای فیات (مانند دلار و یورو) پشتیبانی نمی‌کند و اگر قصد معامله این ارزها را دارید، باید از صرافی دیگری استفاده کنید. صرافی CoinEx نسبت‌به دیگر صرافی‌ها از روش‌های کمتری برای پرداخت برخوردار است که می تواند محدودیت‌هایی به‌وجود آورد. همچنین مانند هر صرافی دیگری ممکن است در صرافی کوینکس نیز مشکلاتی به وجود بیایند؛ البته این مشکلات معمولا به سرعت توسط تیم آن رفع می‌شود.
 

کاربردهای کوینکس


کوینکس خدمات و قابلیت‌های متنوعی را به کاربران خود ارائه می‌کند؛ ازجمله این خدمات می‌توانیم به معاملات اسپات، مارجین و فیوچرز، سرویس استیکینگ و ابزارها اشاره کنیم که در ادامه توضیحات بیشتری درباره هر یک می‌دهیم.
 

معاملات


   - معاملات اسپات: در این معاملات شما می‌توانید ارزهای دیجیتال را به‌صورت فوری و با قیمت لحظه‌ای بازار معامله کنید. امکان استفاده از اهرم را در این معاملات نخواهید داشت.
   - قراردادهای آتی (فیوچرز): در معاملات فیوچرز شما با یک فرد دیگر قرارداد می‌بندید که در تاریخی مشخص، ارز دیجیتالی را با قیمتی معین معامله کنید. برای انجام این معاملات می‌توانید درباره پیش‌بینی‌های قیمت آن ارز دیجیتال اطلاعات کسب کنید؛ همچنین در قراردادهای آتی امکان استفاده از اهرم را برای چند برابر کردن سرمایه خود خواهید داشت.
   - معاملات مارجین: برای انجام معاملات مارجین می‌توانید از صرافی سرمایه قرض بگیرید تا سود خود را افزایش دهید. البته توجه داشته باشید که ریسک این معاملات نیز بیشتر است.
 

سرویس استیکینگ


در سرویس استیکینگ می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را برای مدتی قفل کرده و برای این کار سودی دریافت کنید. توجه داشته باشید هنگامی که این ارزها قفل هستند، شما امکان معامله آن‌ها را نخواهید داشت.
 

ابزارها


صرافی کوینکس ابزارها و قابلیت‌های متنوعی را به مشتریان خود ارائه می‌کند؛ ازجمله این ابزارها می‌توانیم به نمودارهای پیشرفته (Advanced Charts)، اندیکاتورهای فنی (Technical Indicators)، ابزارهای مدیریت ریسک، ابزارهای تحلیل حجمی و اطلاعیه‌ها و هشدارها اشاره کنیم. هر یک از این ابزارها کاربردهای منحصربه‌فردی دارند و برای یادگیری کاربردهای هر کدام می‌توانید به وب‌سایت کوینکس هلپ مراجعه کنید. در این سایت توضیحات کاملی درباره نحوه کارکرد صرافی coinex و چگونگی استفاده از امکانات و ابزارهای آن داده می‌شود.
 
 

سخن پایانی


صرافی کوینکس یکی از معدود صرافی‌های جهانی است که ایرانیان نیز می‌توانند از خدمات متنوع آن بهره‌مند شوند. دفتر مرکزی این صرافی در هنگ کنگ قرار دارد و توسط گروه ViaBTC مدیریت می‌شود. در CoinEx قابلیت معامله انواع ارزهای دیجیتال (مانند بیت‌کوین، نات‌کوین و کسپا) را به انواع روش‌ها (معاملات اسپات، فیوچرز و مارجین) خواهید داشت. اگر هرگونه مشکل یا سوالی داشتید نیز می‌توانید از پشتیبانی شبانه‌روزی این صرافی و به زبان فارسی بپرسید.
منبع: کوینکس
 

برچسب‌ها:

نظر شما