شناسهٔ خبر: 68402143 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس هیات نجات‌غریق مازندران اعلام کرد

نجات ۶۴۰ نفر از مرگ در دریای خزر

رئیس هیات نجات‌غریق و غواصی مازندران گفت: طی ۹۰ روز از شروع طرح‌های دریا تعداد ۶۴۰ نفر از مرگ حتمی در دریای خزر نجات پیدا کردند.

صاحب‌خبر -

همه ساله با شروع فصل گرم سال آمار مرگ و میر ناشی از غرق شدگی در کشور افزایش می‌یابد و شمار بیشتری از هموطنان به دلیل بی احتیاطی و یا نداشتن مهارت در شنا کردن جان خود را از دست می‌دهند، این در حالی است که با اطلاع رسانی‌های گسترده از مردم خواسته شده برای شنا کردن، به ویژه در روزهای گرم سال، به نکات ایمنی و هشدارهای صادر شده از منابع معتبر مانند مسئولان، کارشناسان و دستگاه‌های متولی توجه لازم را داشته باشند و از شنا کردن در مکان‌های ایمن سازی نشده خودداری کنند.

با توجه به اینکه ۴۷۰ کیلومتر از سواحل دریای خزر در مازندران قرار دارد به واسطه وجود این سواحل سالانه خیل عظیمی از مسافران و گردشگران برای گشت و گذار به این استان سفر می کنند تا از پهنه آبی دریا بهره‌مند شوند.

اما آمارها نشان می‌دهد که هر ساله سناریوی تکراری مرگ و غرق شدن در دریا یکی از آمارهای دردآور برای رسانه‌ها است. در این زمینه «نقی کریمیان» امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای شروع طرح دریا تاکنون به مدت ۹۰ روز تعداد ۶۴۰ نفر از غرق شدن و مرگ حتمی در دریای خزر نجات پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه از کل تعداد نجات یافتگان در دریا ۴۷۵ نفر مرد و ۱۶۵ نفر زن بودند، افزود: چاله‌های دریایی و موج‌های شکافنده عامل اصلی در غرق شدن شناگران در دریا است.

کریمیان با تاکید براینکه هموطنان از شنا در مناطق دنج و سنگ‌چین‌ها پرهیزکنند، تصریح کرد: توجه به توصیه‌های ناجیان غریق مهم است اما مردم و مسافران این هشدارها را مانعی بر تفریح و شادی خود می‌دانند.

قابل ذکر است ۱۵ شهرستان مازندران دارای ساحل هستند.

انتهای پیام

نظر شما